וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ניירות ערך ממזגת את פעילות מחלקת הפיקוח על קרנות הנאמנות ומחלקת הפיקוח על בעלי הרשיון

אתי אפללו

8.7.2008 / 10:59

שתי הפעילויות ימוזגו לתוך מחלקת ההשקעות; דודו לביא מונה למנהל המחלקה החדשה



יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' זוהר גושן, ממזג את המחלקה לפיקוח על קרנות הנאמנות והמחלקה לפיקוח על יועצי ההשקעות, משווקי ההשקעות ומנהלי התיקים. המחלקה החדשה נקראת מחלקת ההשקעות, בדומה למודל הקיים ברשות ניירות ערך האמריקאית (SEC). המחלקה מפקחת על המתווכים השונים בתחום ההשקעות (קרנות נאמנות, מנהלי תיקים, משווקי השקעות ויועצי השקעות) ומסדירה את פעילותם.



הקמת המחלקה החדשה נדרשה בעקבות רפורמת בכר. רפורמה זו העבירה את הבעלות על הגופים העוסקים בניהול נכסי הציבור מהבנקים לגופים פרטיים אשר מרכזים - בדרך כלל תחת קורת גג אחת - מגוון רחב של פעילויות המפוקחות על ידי הרשות. בעקבות הרפורמה נוצר צורך בהידוק ובייעול של הפיקוח על המתווכים בתחום ההשקעות.



מחלקת ההשקעות מונה כשלושים איש ולמנהלה מונה מר דודו לביא, ששימש עד כה כמנהל המחלקה לפיקוח על קרנות נאמנות. איטה שוחט תהיה הממונה על מערך הרישוי ותרכז את הטיפול ברישוי בעלי הרשיון ומנהלי הקרנות, ובהמשך, עם השלמת הליך החקיקה, גם ברישום ורישוי הגופים הזרים שיציעו את שרותיהם לציבור.



שרון אופיר תנהל את היחידה לפיקוח על קרנות הנאמנות, שתרכז את הפיקוח השוטף על הקרנות. מר אלחנן הרמור ינהל את היחידה לפיקוח על בעלי הרשיון, שתרכז את הפיקוח השוטף על מנהלי התיקים, משווקי ההשקעות ויועצי ההשקעות. רו"ח (עו"ד) איגור איבניצקי ינהל את היחידה לביקורת, שתרכז את תחום הביקורות והפיקוח על הנאמנים לקרנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully