וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקספרט פיננסים: הון זר זורם לקרנות הגידור הלונדוניות

TheMarker

8.7.2008 / 11:11

מבית ההשקעות מדווחים על הנעשה בתעיית קרנות הגידור

בין השורות



להלן המגמות העיקריות בשוק קרנות הגידור בשבוע שחלף. ה-FSA (הרשות לשירותים פיננסיים) של בריטניה מכה שוב בקרנות הגידור ועלולה "להבריח אותן מהעיר" בקרוב! מרבית ההון של המדינות מוזרם בימים אלה לקרנות גידור, כמדווח בידיעה השנייה. ביטוח חדש נגד הונאות בקרנות גידור... קראו בהמשך.

ה-FSA רודפת שוב את קרנות הגידור



ה-FSA הכריזה בשבוע שעבר כי תטיל על המשקיעים לחשוף השקעות בחברות, שנבנו כ"Contracts for "Differences (CfDs). זאת, שבועות אחדים בלבד אחרי שקבעה תקנה הדורשת ממוכרים בחסר לחשוף את הפוזיציות שלהם. התקנות הסופיות יתפרסמו רק בפברואר ויישומן צפוי רק בספטמבר 2009, אך דומה שגם תקנה זו של ה-FSA תגביל את היקף העסקים של קרנות הגידור באנגליה. ההצעה נוגעת לחברות בעלות פוזיציות CfDs בהיקף העולה על 3% ממניות החברה. ה-CfDs הינם חוזים שעל פיהם הקונה משלם עבור המניות לאורך תקופה מסוימת ובכך דוחה את בעלותו עליהן, בדומה ל-swaps (חילופי תזרים מזומנים). מהלך זה בא מיד אחרי שה-FSA קבעה שעל מוכרים בחסר, בהיקף העולה על 0.25% מערך החברה, לחשוף פוזיציה זו. התקנה הנוגעת למכירת חסר פורסמה מהר וניתן שבוע בלבד לביצועה, מה שאינו אופייני ל-FSA, הנוקטת גישה מייעצת בקביעת כללים.



הון זר זורם לקרנות הגידור הלונדוניות



ה-Guardian מדווח: מדינות רבות מזרימות הון לשוק קרנות הגידור הלונדוני במגמה להגדיל את התשואה על חסכונותיהם, שנצברו בעיקר ממכירת נפט וסחורות אחרות למערב. מיליארדי שטרלינג הוזרמו לקרנות גידור בשעה שהתעשייה זקוקה נואשות לכסף מזומן לכיסוי חובות שתפחו בעקבות משבר האשראי. על פי סקר של כתב-העת Hedge Fund Manager Week, קרן של קרנות היא הנהנית העיקרית מהשקעתם של מדינות זרות אלו. נכסי הקרנות גדלו ב-10% בששת החודשים האחרונים והגיעו ל-1.4 מיליארד דולר.



קרן הדגל של לונדון נסגרת



HedgeCo.net מדווח: Elgin Corporate Credit Fund, קרן הדגל של מנהל האשראי של לונדון, נסגרת. נכסי קרן הדגל צנחו מתחילת 2008 מסכום של כ-3 מיליארד דולר ל-300 מיליון. על פי ה-Dow Jones Report, מנהליה של Elgin Capital, Mike Clancy ו-Guillaume Bonpun, מתכוונים לעשות הערכה סופית של התיק, שלאחריה ישיבו את הנכסים שנותרו למשקיעים. על פי ה-Dow Jones הסגירה תשאיר את Elgin כחברה ש -2.5 מיליארד דולר מנכסיה ממושכנים ועם שילוב של מוצרי קרן גידור וחשבונות מנוהלים, שיתמקדו בהשקעות מונחות תהליכים ומצבים מיוחדים.



סוכני ביטוח משיקים Hedge Shield



Emii.com מדווח: Integro Insurance Brokers ו-Amber Partners השיקו את Hedge Shield ? כיסוי ביטוחי שמטרתו להגן על משקיעים מתוחכמים מהפסדים בקרן גידור כתוצאה מהונאה, טענות להונאה ופעילויות דומות. הפוליסה Hedge Shield, שנוסחה על ידי כמה סוכנים בעלי שם עולמי בתחום הביטוח, תגן על המשקיעים בקרנות גידור מפני הפסדים אפשריים ואובדן מוניטין כתוצאה מהחרמת נכסים על ידי גופים ממשלתיים או רגולטורים, בטענה להונאה. "בדיקת ההיתכנות של Hedge Shield התמקדה בארבעה תחומים עיקריים בהם קיימת סכנה להונאה", אמר Reiko Nahum, מנכ"ל Amber Partners, "הערכה מוגזמת של שווי הנכסים נטו, גניבת נכסי הקרן, סחר סמוי והצהרת שווא על נכסים שאינם ברשות הקרן".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully