וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפלאפון עדיין לא נותנים לעובדים לשבת: ההסתדרות ערערה לארצי על ההחלטה למחוק את תביעת הכסאות

חיים ביאור

8.7.2008 / 11:17

21 רשתות ובתי עסק עדיין מסרבים להגיע להסכם בעניין הצבת כסאות לעובדים

ההסתדרות טוענת, באמצעות ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי, עו"ד שי תקן, כי החלטת ביה"ד האיזורי בתל אביב התקבלה מנימוקים טכניים, ולא מהותיים. זאת, מכיוון ש"חוק הכסאות" מקנה להסתדרות זכות להגיש תביעה נגד מעסיקים שהתברר כי לא הציבו כסאות לעובדים. "השופטת עליה פוגל קיבלה את ההחלטה מטעמים פרוצדורליים", נטען בערעור: ?ההסתדרות הגישה תביעה קיבוצית נגד כל בתי העסק יחד, בעוד שהשופטת סברה כי יש להגיש את התביעה נגד כל בית עסק בנפרד".



לדברי עו"ד תקן, "גם אם היינו תובעים כל חברה בנפרד, בסופו של דבר היינו מבקשים לאחד את התביעות כדי לייעל את הדיון. לא נפקיר את העובדים הזכאים לשבת במהלך עבודתם וזקוקים לסיוע של ההסתדרות".



לפני מספר חודשים ערכו פעילי תנועת הנוער העובד והלומד הפועלת במסגרת ההסתדרות ביקורת במאות חנויות ובתי עסק בקניונים ובמרכזים מסחריים ברחבי הארץ. במהלך הביקורת תיעדו בתצהירים ובצילומים 61 בתי עסק בהם לא הוצבו כסאות לעובדים כפי שמחייב החוק - או הפרות אחרות של החוק. ההסתדרות הגישה נגד בתי העסק תביעה לבית הדין לעבודה בתל אביב. בעקבות הגשת התביעה, הגיעה ההסתדרות להסדר עם 19 רשתות מתוך 61 הנתבעות. ההסכם כלל הצבת כסאות לעובדים כפי שמחייב החוק ומינוי של אחראי ליישום החוק מטעם ההנהלה.



בסוף ינואר קיים ביה"ד האיזורי בתל אביב דיון בתביעה ונתן תוקף של פסק דין להסכמים שנחתמו. בעקבות זאת, הגיעו 34 רשתות להסכם בתביעה - בעוד שכתב התביעה נגד שש רשתות נמחק, לאחר שלא נמצאו בעליהן או זכייניהן, או שהן נמצאו בהליך של פשיטת רגל.



יחד עם זאת, אומר עו"ד תקן, 21 רשתות ובתי עסק מסרבים להגיע להסכם בעניין הצבת כסאות לעובדים. הרשתות הן: כנען ספא, דן קסידי, סריגמיש, הוניגמן, סופר ברנדס, סקאל ספורט, יופ, אפרודיטה, נעלי גזית, גלי סופר סטור, נינה יצור ושיווק אופנה, פלאפון, אופק דיפנס שמירה ואבטחה, חברת השמירה, ורדינון, היפרטוי - טויס אר אס, מגנוליה, סופר פארם, קסטרו, קרוקר ורנואר.



"אני קורא לרשתות הנתבעות שטרם הגיעו להסדר עמנו, שלא להסתתר מאחורי טענות פרוצדורליות הגורמות להפרת זכויות העובדים", אמר תקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully