וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מצויה בפיגור של 30 שנה"

רותם סלע

8.7.2008 / 11:18

כך אמר היום שר התחברה שאול מופז בהתייחסו לתשתיות התחבורה. מופז: "ללא פתרון הכניסות לת"א יהפכו למגרש חנייה גדול"

בנאום הפתיחה בכנס תשתיות ותחבורה של TheMarker שנערך היום, הבטיח שר התשתיות, שאול מופז, להילחם בעיקר על תשתיות הרכבת הכוללות את הרכבת המהירה בין ירושלים לתל אביב והרכבת בנגב. וקרא למעבר לניהול חכם יותר, רב שנתי ורב תחומי שיסייע לישראל את פעריה של ישראל בתחום התחבורה עם העולם המפותח העומדים לטענתו על שלושה עשורים.

"היום אין ספק", פתח מופז, "כי כל סוגיית התשתיות היא מנוף לצמיחה כלכלית וחברתית, אנו עדים להשפעות חיוביות בהשקעה בתשתיות ולאור זאת שהרווחים מההשקעה הזאת מוכחים, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה תהיה ההשקעה בהם בחומש ובעשור הבא", אמר מופז ושחרר אנליזה עגומה של המצב הנוכחי של תשתיות התחבורה. "הפער בינינו לבין העולם המערבי הוא פער של 30 שנה בתשתיות של רכבות, נמלים ותעופה. יש לנו כברת דרך ארוכה לעשות", "מבלי תוכניות אב סדורות, מהן נדע לגזור תוכניות רב שנתיות לא נוכל לקדם את הנושא", אמר מופז והקביל בין השימוש בתוכניות ארוכות טווח של חמש עד עשר שנים בהן התנסה בצבא לבין זה שדורשת התחבורה.

מופז דיבר גם על המגזרים התחבורתיים השונים המצויים בטיפול משרדו: "החלטנו להסיט תקציבים מתשתיות לתחבורה ציבורית כגון רכבת", אמר. מופז ציין כי לא יאפשר לבטל את קווי הרכבת המתוכננים בנגב. "הכפלת המסילה לבאר שבע, הקו לנגב המערבי והתכנון של הקו לאילת מוכרחים להיכנס לתוכניות האב שלנו". מופז התייחס גם לבעיית פקקי התנועה באיזור מרכז הארץ: "המטרופולינים של מדינת ישראל, במיוחד זה של תל אביב הוא בבעיה קשה יותר", אומר מופז "העורקים סתומים ואם אנחנו לא ניתן פיתרון תוך חמש שנים כל הכניסות לתל אביב יהפכו למגרש חנייה אחד גדול".

"מדינת ישראל צמחה בשנה שחלפה ב-5.2% צמיחה שלא הגיעה לכל שכבות האוכלוסייה, לכן מדיניות צמיחה לסגירת פערים היא היעד הנכון, ואחד המנופים המרכזיים הוא השקעה בתשתיות", אמר. "אנחנו משקיעים היום 1.2% מהתמ"ג בהשקעה בתחבורה. בבדיקות שנעשו במשרד עשינו הערכות כי יש להגדיל את ההשקעה הזאת בתשתיות תחבורה ב-1% מהמתמ"ג. אנחנו מבינים שזה לא יקרה והתקציב השנה אפילו קוצץ", מפתיע מופז, המבקש תקציבים נוספים למשרדו ורומז לשיתופי פעולה עם המגזר העסקי כפתרון לבעיה התקציבית.

למרות הבעיות התקציביות הוא מבטיח, "אנו נתעקש על קו תל אביב ירושלים, שיביא ב-28 דקות מתל אביב לירושלים". מופז ציין את הבעייתיות הקיימת של ירושלים כיום: "אני מאמין שאנשים יוכלו לגור בירושלים ולגור בתל אביב. הקו הזה הוא קו לאומי ממדרגה ראשונה, הוא בא קודם כל לחזק את ירושלים", אומר מופז ומבטיח להילחם גם על הקו שמאוים בביטול בין שדרות לאשקלון.

מופז סיים את נאומו בסקירת נושא הבטיחות בדרכים, נושא בו משקיע לטענתו משרד התחבורה ששינה את שמו תחת הנהגתו למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משאבים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully