וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: המלצת "תשואת שוק" לאסם; מחיר יעד 50 שקל

TheMarker

8.7.2008 / 12:03

בבית ההשקעות ממליצים באופן חיובי על מניית אסם עם היכנסה למדד המעו"ף

בצד החיובי



מותגים חזקים - אסם מחזיקה שורה של מותגים ישראליים חזקים עם תחליפים חלקיים בלבד.

בעלת מניות - נסטלה עם אחזקה של 53%, מאפשרת לאסם לקבל את היתרונות לגודל של חברת האם וביניהם גישה לרכש זול יותר של מכונות וחומרי גלם, וידע לגבי מבנה פעילות ולוגיסטיקה.



חדש, חדיש ומחודש - מאות מיליוני שקל הושקעו בהקמת המרלוג, המפעל בשדרות, מפעל צבר ובבונז'ור שהקימה לאחרונה מפעל חדש - אסם ביצעה השקעות הוניות רחבות בתקופה האחרונה והן תפחתנה משמעותית בשנים הקרובות.



הרחבת הפעילות בחו"ל - אסם פועלת בשתי זרועות מרכזיות על מנת להרחיב את הפעילות גם מחוץ לגבולות ישראל. הראשונה היא טבעול, שבעזרת המפעל בצ'כיה מייצאת בהיקפים גדולים הולכים ומתכננת לעבור לשלב הבא של תחליפי בשר מצוננים. השנייה היא צבר שהקימה חטיבה למזון מוכן.



ייעול הפעילות המקומית



1. סיום הקמת המרלוג - עם הקמת המרכז, אסם סגרה 6 מרכזים לוגיסטיים ישנים שיאוחדו מעתה והלאה במקום אחד ויגרמו לשיפור השירות ואיחוד המלאי .
2. מפעל הרטבים - שעבר מפתח תקווה לשדרות מצליח לייצר ביעילות גדולה יותר ועם כוח אדם נמוך יותר.



צמיחה בישראל - שלושה מנועי צמיחה מרכזיים. 1. פעילות בתחום המאפים הקפואים לאחר רכישת בונז'ור. 2. כניסה למזון תינוקות, שאמורה להיות מושלמת עד סוף 2008 . 3. התמקדות בשוק הגדל של צריכה המזון מחוץ לבית.



בצד השלילי



מחיר - אסם נסחרת במכפיל של 17.5 על רווחי שנת 2008. על רקע גידול יציב אך מתון ברווחי החברה. אסם נסחרת לפי מכפיל גבוה לשנים 2008 ו-2009 בהשוואה עולמית, לעומת חברות מקבילות בעולם שמתומחרות לפי מכפיל 15.7 לשנה הנוכחית.



היתרונות בישראל והשוק המקומי מוגבל - אסם מחזיקה נתחי שוק משמעותיים ברבות מהקטגוריות בהם היא פועלת והיא מושפעת מהשוק המזון המקומי שהוא שוק בוגר שאמנם צומח אך בשיעור חד ספרתי נמוך. קיים חשש אמיתי בכניסה של המשק להאטה במחצית השנייה של השנה שתשפיע ישירות על ענף המזון.



מחירי חומרי הגלם - העלייה המשמעותית של חומרי הגלם, מפולי קפה, דרך סויה ושומשום והוא שוחק את המרווח הגולמי של החברה למרות הייעול תפעולי פנימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully