וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות התעופה בעולם מקצצות בטיסות ארוכות כדי להתמודד עם עליית מחירי דלק המטוסים

סוכנויות הידיעות

8.7.2008 / 12:23

תאי איירווייס ביטלה את קו בנגקוק-ניו יורק; יו.אס איירווייס דחתה השקת קו ישיר לבייג'ינג



חברות התעופה ברחבי העולם נאבקות עם עליית מחירי דלק המטוסים, ואת המכה הגדולה סופגים קווי הטיסה הארוכים יותר, לפי "וול סטריט ג'ורנל". מספר חברות תעופה אמריקאיות כבר הודיעו על דחיית פתיחתם של קווי טיסה לסין ורוסיה וחברות מחוץ לארה"ב כבר הודיעו כי יבטלו קווי טיסה ארוכים אף יותר.



קיצוץ הטיסות הארוכות מגיע על אף הצגתם של מטוסי ענק של בואינג ואיירבוס אשר יכולים לשאת מאות נוסעים למשך טיסות של למעלה מ-18 שעות. טיסות ישירות ארוכות שכאלה חוסכות לנוסעים זמןבדרך כלל, וחברות התעופה גובות מחיר הגבוה בכ-20% ממחיר כרטיס טיסה קצרה יותר עבור הנוחות שבטיסה הישירה.



אבל הירידה במספר הנוסעים הופכת את הטיסות הארוכות מ-12 שעות לפגיעות לעליית מחירי הדלק. נוסע בטיסה בת 15 שעות צורך יותר דלק לקילומטר מאשר נוסעים בטיסות של 8 שעות. עם זאת, כאשר מחירי הדלק נמוכים, חברות התעופה מסוגלות לספוג את הפער. עליית מחירי הדלק הופכת את הטיסות הארוכות לכדאיות פחות עבור חברות התעופה.



ממשלת ארה"ב אישרה לחברת יו אס איירווייס לדחות בשנה את ההשקה המתוכננת של טיסה ישירה מפילדלפיה לבייג'ינג, מבלי לוותר על הזכויות להפעיל את הקו. החברה טענה כי עליית מחירי הדלק העלתה את עלות הפעלת הקו ל-90 מיליון דולר בשנה. בשבוע שעבר אישר משרד התחבורה האמריקאי לנורת'ווסט לדחות בשנה השקת קו ישיר בין ארה"ב וגואנגזו הסינית.



חברת תאי איירווייס הודיעה כי היא תבטל את קו התעופה הישיר בנגקוק-ניו יורק ותוריד את מספר הטיסות בין בנגקוק ללוס אנג'לס. כתוצאה מהביטול מתכננת תאי אייר למכור את מטוסי האיירבוס הגדולים אותם ייעדה לקווים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully