וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ארגון מורי הנהיגה בקריות נידון לשישה חודשי מאסר בעבודות שירות בגין עבירות קרטל

אמיר הלמר

23.10.2001 / 13:11

כמו כן הוטל עליו קנס של 75 אלף שקל; על חברי הקרטל האחרים שהורשעו נגזרו שלושה חודשי עבודות שירות וקנסות של 30 אלף שקל

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר אתמול את דינו של יו"ר ארגון מורי הנהיגה בקריות, שלמה יוספסברג, שהורשע בעבירות הסדרים כובלים (קרטל) בענף הוראת הנהיגה. גזר הדין קובע ליוספסברג עונש של שישה חודשי מאסר אותם ירצה בעבודות שירות, וכן קנס של 75 אלף שקל.

קרטל מורי הנהיגה בקריות פעל בין השנים 1994-1996. הקרטל קבע מחיר אחיד לשיעורי נהיגה ופעל לגבייה מתואמת של "דמי רישום וניהול" או אגרת "סל שירותים" מכל תלמיד נהיגה, בנוסף למחיר שיעורי הנהיגה.

הקרטל אף סגר באופן מתואם את ענף הוראת הנהיגה בקריות בפני מורים חדשים וכלי רכב נוספים. מורים שבכל זאת אושרה הצטרפותם לענף נאלצו לשלם לארגון עבור "זכות עבודה". הסדרים כובלים אלה פגעו בציבור לומדי הנהיגה בקריות, שמורכב בעיקר מבני נוער. בגזר הדין קבע השופט יהונתן עדיאל כי יש להחמיר בעונשו של הנאשם, שהיה יו"ר ארגון מורי הנהיגה באותה עת, ביחס לעונשים שנגזרו על נאשמים אחרים בפרשה, שכן עוצמת מעורבותו בקרטל והיקף חלקו בעבירות היה גדול יותר מזה של החברים האחרים בארגון מורי הנהיגה, שכבר הורשעו ונגזר דינם.

חברי הקרטל האחרים ערכו עסקות טיעון עם התביעה, במסגרתן הודו בעבירות המיוחסות להם, ונגזרו עליהם 3 חודשי מאסר אותם ירצו בעבודות שירות, וקנסות של 30 אלף שקל.

עדיאל ציין כי יו"ר הארגון תואר בעדויות כ"כוח המניע בארגון", כתב את רוב המכתבים והעלונים לחברי הארגון בנושאי ההסדרים הכובלים, ודחק בחברי הארגון לקיים את ההסדרים הכובלים.

כמו כן, בשונה מהנאשמים האחרים, יו"ר הארגון חזר בו מהסדר טיעון עם התביעה, וניהל הוכחות - השופט ציין כי אין בכך כדי להחמיר בעונשו, אך יש בכך כדי לשלול ממנו את ההתחשבות המיוחדת הנוהגת במקרים של עסקות טיעון. עם זאת, ציין השופט עדיאל כי בכלל נסיבות המקרה, ובהתחשב בעונשים שהוטלו על הנאשמים האחרים בפרשה שהורשעו באותן עבירות, אין מקום במקרה זה לעונש מאסר בפועל שלא ירוצה בעבודות שירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully