וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הגידור אוץ' זיף 2007 - אחת המתעניינות ברכישת נתח מישראכרט

שרון שפורר

8.7.2008 / 13:38

אחרי גזית גלוב, ביטוח ישיר והפניקס - גם אוץ' זיף מתעניינת אבל בינתיים העסקה עוד רחוקה מביצוע



קרן הגידור אוץ' זיף היא אחת המתעניינות ברכישת נתח מחברת כרטיסי האשראי הגדולה ישראכרט. אוץ' זיף מצטרפת לרשימת המתעניינים בחברה שמוחזקת כיום ב-100% על-ידי וכוללת את , ו - שההסכם עמה התפוצץ לפני כשבועיים.



אבל למרות ההתעניינות של אוץ' זיף, נראה שביצוע העסקה עדיין רחוק. זאת, מכמה סיבות: ראשית, מקורבים לעסקה מספרים כי בנק הפועלים דורש עבור ישראכרט תג מחיר גבוה מדי של כ-3.5 מיליארד שקל. שנית, העובדה שחוסר ודאות מרחף מעל החברה בשל דיוניה הצפויים של ועדת אריאב באפשרות להפריד את חברות כרטיסי האשראי מהבנקים. לצד זאת, גם המצב של קרן הגידור אוץ' זיף עצמה אינו מזהיר כלל וכלל: מניות הקרן שנסחרות בבורסה בניו יורק נחתכה בכ-50% מאז תחילת השנה למחיר של 16.5 דולר - כך ששוויה היום עומד על 1.22 מיליארד דולר.



בנק הפועלים שזקוק לשפר את יחס הלימות ההון שלו - לאחר שנפגע מההשקעה הכושלת באג"ח מגובה משכנתאות - מחפש בחודשיים האחרונים בקדחתנות רוכש לישראכרט. הבנק מעוניין למכור 30%-25% מהחברה בהקצאה פרטית שתזרים לו הון - ובהמשך לבצע הנפקה לציבור.



קרן הגידור אוץ' זיף נוסדה ב-1994 על-ידי דניאל אוץ', יוצא גולדמן זאקס, והאחים זיף בהשקעה התחלתית של 100 מיליון דולר. הקרן מעסיקה כ-350 עובדים בניו יורק, לונדון, הונג קונג, בנגאלור ובייג'ין. הקרן הפסידה כ-915 מיליון דולר ב-2007 ורשמה הפסד נוסף של 270 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה.



אוץ' זיף היא שותפה של חברת מי עדן במיזם עדן-הולנד. הקרן נכנסה להשקעה עם מי עדן בסוף 2007 כשהזרימה 61 מיליון יורו תמורת כ-28% מהון המניות של החברה עדן הולנד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully