וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח השנתי בענף המלונאות מעל מיליארד שקל

עירית רוזנבלום

8.7.2008 / 14:02

רווח המלונות ב-2007 על פי הלמ"ס: 1.1 מיליארד שקלים. משרד התיירות ממליץ להקים 5 בתי מלון בסובב כנרת, נצרת, מעלות וחיפה

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) שפורסמו היום (שלישי), עולה כי רווח המלונות בשנת 2007 הסתכם ב-1.1 מיליארד שקלים (לפני ניכוי פחת והוצאות מימון). עוד עולה כי סך ההכנסות בשנים 2007-2003 גדל, כל שנה לעומת קודמתה, בקצב מהיר יותר מההוצאות (פרט לשנת 2006 שהושפעה ממלחמת לבנון), מצב המאפיין תקופות של התאוששות בתיירות. נתונים אלה תואמים את הגידול בתיירות בשנת 2007 שעמד על קרוב ל-25% לעומת שנת 2006 (2.3 מיליון תיירים). המלונאים מצדם, טענו בחודש שעבר כי התשואה השנתית על ההשקעה במלונאות הגיעה בשנת 2007 ל-6.8% בלבד, שיפור לעומת שנים קודמות עת הגיעה התשואה ל-3.9%.

ועדת ההשקעות של משרד התיירות, בראשות המנכ"ל שאול צמח ובהשתתפות נציגי משרד האוצר והתיירות, המליצה ביום שני על הקמתם של 5 בתי מלון בסובב כנרת, נצרת, מעלות וחיפה. זאת, במסגרת הליך הקצאה תחרותי על פי החוק לעידוד השקעות הון. ההשקעה הכוללת בפרויקטים אלו נאמדת בכ-230 מיליון שקל. תקציב משרד התיירות להשקעה בפרויקטים אלו עומד על 45 מיליון שקל. החלטות הוועדה הועברו לאישור מינהלת מרכז ההשקעות של משרד התמ"ת והן צפויות לעלות לדיון ולאישור בשבוע הבא. מתחילת השנה אישר משרד התיירות מענקים לעידוד השקעות הון בסך של כ- 150 מליון שקלים. בשבועות הקרובות יובאו לאישור המשרד פרויקטים נוספים בהשקעה כוללת של חצי מיליארד שקלים (סיוע משרד התיירות לפרויקטים אלו יעמוד על 100 מליון שקלים נוספים).

במשרד התיירות אומרים שבחודשים האחרונים קיימת התעניינות רבה של יזמים מהארץ ומחו"ל לרכישה ובניית בתי מלון חדשים, התואם את הצורך המיידי בהקמתם של כ- 10,000 חדרי מלון בהקדם, בייחוד נוכח יעד הגעתם של 5 מיליון תיירים בשנת 2012. מנכ"ל המשרד ציין שבשנים הקרובות תורגש התחרות מול טורקיה, מצרים, קפריסין ומדינות אחרות באזור בצורה משמעותית ומשרד התיירות ישקיע חלק מרכזי מתקציבו בכדי לסייע ליזמים. "חדרי המלון הינם אמצעי יצור קריטי לתעשיית התיירות ובכדי לענות על הביקושים הצפויים נדרשת השקעה משמעותית יותר. מחסור בחדרי מלון עלול לבלום את צמיחת תעשיית התיירות כולה", הדגיש צמח.

  • עוד באותו נושא:
  • תיירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully