וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי מדינות ה-G8 הסכימו על יעד של קיצוץ פליטות הפחמן שלהן בחצי עד 2050

סוכנויות הידיעות

8.7.2008 / 13:56

למרות המטרה השאפתנית, פעילי סביבה אומרים כי זה לא מספיק: "עד 2050 העולם כבר ייחרך"



מנהיגי מדינות ה-G8, קבוצת 8 המדינות המתועשות, הסכימו לקצץ בחצי את פליטות גזי החממה שלהם עד שנת 2050, לפי טיוטת ההצהרה שהגיעה לידי העיתון הבריטי "גרדיאן". לפי ההצהרה, יידרשו גם יעדי ביניים על מנת לעמוד במטרה, אך יעדים אלה ייקבעו על ידי כל מדינה בנפרד.



ההצהרה הינה התקדמות לעומת השנה שעברה, אז הצהירו מנהיגי ה-G8 כי בכוונתם "לשקול ברצינות" צעד זה. ההצהרה נועדה לגשר על ההבדלים בין ארה"ב לבין האיחוד האירופי ויפאן. נשיא הנציבות האירופית, חוזה מנואל בארוסו, אמר כי "זהו איתות חזק לאזרחים ברחבי העולם. אני מרוצה. התגבש חזון מאוחד של הכלכלות המובילות בנוגע לבעיית האקלים".



ההצהרה מעבירה את מוקד תשומת הלב אל השיחות שיקיים האו"ם בקופנהגן בדצמבר 2009. המגעים נועדו ליצור מסגרת עבור אמנה שתחליף את אמנת קיוטו, שתוקפה פג ב-2012. "העדויות המדעיות ברורות. הגורמים הכלכליים לפעולה חזקים מאי פעם. כעת צריך רק להבטיח אמנה עולמית בקופנהגן שתאפשר לאומות העולם לעמוד באתגר יחדיו", אמר בארוסו.



לעומת זאת, פעילי סביבה טוענים כי ההסכם אינו מרחיק לכת דיו. "בקצב הנוכחי, עד 2050, העולם כבר יהיה חרוך לגמרי, ומנהיגי ה-G8 ישכחו", אמר אנטוניו היל, דובר ארגון אוקספם. "התמיכה ביעד של 50% עד שנת 2050 מותיר אותנו עם 50% סיכוי לקריסה אקלימית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully