וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שר התקשורת מתכוון להוריד את דמי הקישוריות"

אמיתי זיו

8.7.2008 / 14:20

כך מעריך בכיר במשרד. דמי הקישוריות הם 'דמי מעבר' אותם גובה חברה סלולרית כאשר השיחה עוברת ממנה לרשת סלולרית אחרת

"ממילא שר התקשורת מתכוון לאמץ את ההמלצה בדו"ח ועדת גרונאו על הורדה של דמי הקישוריות לכן לא ברורה הנחיצות בכוונה של משרד האוצר לכלול הורדה של דמי הקישוריות בחוק ההסדרים". כך התבטא היום בכיר במשרד התקשורת. הדברים נאמרו על רקע פרסום לפיו בכוונת משרד האוצר לכלול בחוק ההסדרים הורדה אחת או יותר של דמי הקישוריות אותן גובות החברות הסלולריות מהצרכן.

דמי הקישוריות הם 'דמי מעבר' אותם גובה חברה סלולרית כאשר השיחה עוברת ממנה לרשת סלולרית אחרת. עד שנת 2004 דמי הקישוריות היו גבוהים מאד, 52.6 אגורות לדקה. אז התערב בעניין שר התקשורת דאז, אהוד אולמרט, ונבנתה תוכנית לפיה ירדו דמי הקישוריות באופן מדורג בארבע פעימות.

הפעימה האחרונה התרחשה במרץ האחרון ודמי הקישוריות עומדים היום על פחות מחצי ממה שחברות הסלולר גבו, 25.6 אגורות. ועדת גרונאו, שנקראה על ידי שר התקשורת אריאל אטיאס לבחון את מצב התחרות בשוק, המליצה להמשיך ולהוריד את דמי הקישוריות.

חברות הסלולר התנגדו לרפורמת הקישוריות הקודמת בטענה שהדבר יסב להן נזקים של 80 עד מאה מיליון שקל בשנה. בפועל החברות מפצות עצמן וסמוך לכל ירידה בדמי הקישוריות חלה גם עלייה במחיר שעת השיחה, בכל חברות הסלולר.

הרגולטור האירופי נדרש גם הוא בשבוע הקודם לסוגיית דמי הקישוריות והכוונה כעת בנציבות האירופית הוא להגיע להסכמי הוזלה ב-27 מדינות שיובילו להורדה של עד 70% בחשבונות הסלולר, במהלך שיארך שלוש שנים.

ממשרד האוצר לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully