וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל כוון ניהול תיקים: על ישראל לעבור לדולר - פתרון אסטרטגי ארוך טווח

יובל מעוז

8.7.2008 / 14:35

אבי מאיר: אסור לבנק ישראל להתערב בשוק המט"ח

מאיר טוען כי לבנק ישראל אסור להתערב בשוק המט"ח. "התערבות כזו לא מצליחה לאורך זמן לשנות את השוק או לקבוע שער גבוה יותר לדולר. התערבות גם לא תפתור את הבעיה, אלא בטווח הקצר. אפשר לראות זאת לפי מדינות אחרות, בהן מדיניות כזו הביאה לרגיעה זמנית אך לא צלחה בטווח הארוך".



"המשק יגלוש למיתון אם שער הדולר יהיה במקום בו הוא נמצא כרגע. הפיטורים במשק בדרך, ואזהרות הרווח כבר התחילו להגיע. אנחנו חוזרים לתקופה של אינפלציה עם התייקרויות ועם העלאות ריביות. האינפלציה היא מיובאת בעיקר, כשהעלאות הריבית לסירוגין לא עוזרת, כי הביקושים מיובאים", טוען מאיר.



"האינפלציה בישראל תסתכם בשנת 2008 בכ-4% - מעבר ליעד העליון של בנק ישראל העומד על 3%. החשש הוא כי המשך התהליך יוביל לסטגפלציה העלולה להישאר בישראל שנים נוספות ולהחזיר אותנו שוב לשנות ה-90.



"הציבור בארץ מתחיל להפנים את המגמות המתרחשות לנגד עינינו ומבין שהתהליך יהיה ארוך וממושך ולא יסתיים בטווח הקצר. לכן, אנו עדים לכך שהישראלי הממוצע מתחיל בזהירות לעשות סדר לארגן ולייעל את העסק המשפחתי לכדי צמצומים של ממש והידוק החגורה. מצב זה גורר את משפחת ישראלי להורדה משמעותית בהוצאות המשפחה. לכן המשק עלול לגלוש למדרון של האטה אשר תוביל לצמיחה נמוכה מהחזוי ולהעלאות ממושכות בריביות בנק ישראל לשיעור צפוי של 4.5% עד לסוף שנה זו. לא מן הנמנע שהיא תגיע לרמה של 5% כבר בתחילת 2009".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully