וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת האתיקה העירה לנתניהו על צירופה של רעייתו שרה לנסיעה ללונדון בתקופת מלחמת לבנון השנייה

צבי זרחיה

8.7.2008 / 15:13

נתניהו: מטרת הנסיעה היתה חיזוק תדמיתה של ישראל בעולם וההוצאות הפרטיות מומנו מכיסי

יצויין כי לפי תחקיר של ערוץ 10 נסע נתניהו לחו"ל בתקופת מלחמת לבנון השנייה. יו"ר המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה מעיין אמודאי קבל כי נתניהו ורעייתו שהו במלון יוקרתי והוציאו הוצאות רבות שחלקן מומנו על ידי המדינה וחלקן על ידי תורם לא ידוע. כמו כן, נטען כי נתניהו קיבל כרטיסים להצגות תיאטרון, מימון ארוחות ומספרה וזאת בניגוד לכללי האתיקה.



נתניהו טען כי המדובר בקובלנה טורדנית ומקוממת שהוגשה לאחר כתבה טלוויזיונית וללא בדיקה מעמיקה של הדברים והיא נעדרת בסיס מספק וראיות. עוד אמר כי הקובלנה מהווה ניסיון ציני לניגוח פוליטי ושאין כל עניין ציבורי בבירורה. הוא הוסיף כי הנסיעה היתה בעיצומה של מלחמת לבנון השנייה בעת מצב חירום לאומי ביוזמתה של יו"ר הכנסת ומטרתה חיזוק עמדתה ותדמיתה של ישראל בעולם.



עוד אמר כי כל ההוצאות הפרטיות שלו ושל רעייתו, לרבות כרטיסי תיאטרון, מסעדה מספרה וכיו"ב מומנו מכיסו הפרטי. מימון כרטיס הטיסה והשהייה של רעייתו היה על ידי הגורם המזמין כדין תוך שהוא הסתמך על מכתב ועדת האתיקה שבו ראה אישור עקרוני לכך.



ועדת האתיקה דחתה את טענות הקובלנה וקיבלה את תגובתו של נתניהו שההוצאות האישיות במסגרת הנסיעה מומנו מכיסו הפרטי בלבד. אשר לאישור ועדת האתיקה למימון החיצוני הסביר נתניהו כי הניח שנעשתה פנייה מסודרת על ידי רעייתו לוועדת האתיקה, כפי שהיה בנסיעותיו הקודמות. רק מאוחר יותר התברר לו שהיתה פנייה למחלקת קשרי חוץ ולא לוועדת האתיקה.



לשכתו מסרה בתגובה כי "לא נמצא פגם כלשהו בטוהר המידות אלא בטעות טכנית בעבודת הלשכה וזו תוקנה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully