וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה ההצעה לתיקון חוק משק החשמל

דורון שלו

8.7.2008 / 15:13

ועדת הכלכלה אישרה את ההצעה שלפיה, יוקמו חברות ממשלתיות שיפעלו לקבלת רישיונות לניהול, ייצור והקמת תחנות כוח

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ גלעד ארדן אישרה היום (ג') את הצעתם של שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן אליעזר ושר האוצר רוני בר-און, לתיקון חוק משק החשמל. ההצעה תובא לקריאות שניה ושלישית במליאת הכנסת בימים הקרובים.

לפי ההצעה יוארך תוקף הרישיונות לחברת החשמל עד ל- 1.7.2009. תוקם באופן מיידי חברה ממשלתית לניהול מערכת החשמל. החברה תהיה אחראית להסדרת היחסים בין כל בעלי הרישיונות בשוק, לוויסות ההיצע והביקוש במשק ולתכנון פיתוח משק החשמל בטווח הארוך.

בתחום ייצור החשמל תופעל תכנית החרום המוגדרת של חברת חשמל, אשר מטרתה להתמודד עם בעיית הרזרבה במשק בטווח המיידי. כמו כן יהיה עידוד וחיזוק של יוזמות פרטיות ליצור חשמל ותוקם חברה ממשלתית שתפעל להקמת יחידות ייצור חשמל חדשות, תוך שיתוף המגזר הפרטי בהקמה ובבעלות באותן היחידות.

השר בן אליעזר אמר לחברי הוועדה, כי "אנו מבקשים כי ניתן יהיה להעניק רישיונות ייצור במסגרת חברת החשמל, רק לתחנות שיאושרו במסגרת תוכנית הפיתוח לסוף שנה זו, קרי אישור הקמתן של תחנות כוח בהיקף של עד 1,750 מגה-וואט וזאת על מנת לממש את תוכנית החירום במשק החשמל. הקמת התחנות צפויה להיות באתרים רמת חובב, חגית, אשכול או במקומות אחרים כפי שיאושרו על-ידי מוסדות התכנון".

בן אליעזר הוסיף, בהתייחסו לקשיים ביישום הרפורמה בחברת החשמל: "אנו ממשיכים לנסות ולהגיע להבנות עם נציגי ועד העובדים וההסתדרות, זאת נוכח החשיבות הרבה שאנו מייחסים להשלמת תהליך השינוי המבני מתוך הסכמות ושיתוף פעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully