וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן אברמוביץ' מודה לראשונה כי שילם מיליארדי דולרים כשוחד ופרוטקשן

סוכנויות הידיעות

8.7.2008 / 15:21

מטרתו של אברמוביץ' היתה לשים ידו על משאבי המינרלים של ברית המועצות לשעבר, לפי "טיימס" הבריטי



רומן אברמוביץ', המיליארדר הרוסי-יהודי והבעלים של מועדון הכדורגל הבריטי צ'לסי, הודה כי שילם מיליארדי דולרים כשוחד פוליטי ופרוטקשן כדי לשים ידו על משאבי המינרלים של ברית המועצות לשעבר. כך דיווח העיתון "טיימס" הבריטי.



לראשונה ענה אברמוביץ' על השאלה כיצד מסוחר רחוב הפך לאימפריה השווה לכ-23.5 מיליארד דולר - לפי מסמכים משפטיים שהשיג העיתון הבריטי.



אברמוביץ' שילם לאוליגרכים ותיקים ממנו עבור נתח מנכסי הנפט והאלומיניום ולחמוק מתשלום מסים. הוא שרד את "מלחמות האלומיניום", במסגרתם נהרגו כ-100 בני אדם במאבקי השליטה על משאבי המדינה ואפילו התחמק מגורל דומה לגורלם של אוליגרכים אחרים שנשלחו לכלא בסיביר למשך עשר שנים.



אברמוביץ' נאלץ לספר את סיפור חייו מכיוון שהוא נתבע בסכום של 4 מיליארד דולר על ידי האוליגרך בוריס ברזובסקי בן ה-62, שחי כפליט בבריטניה. לפי התביעה אברמוביץ' פעל בשירותו של ולדימיר פוטין ואיים על ברזובסקי במאסר שלו ושל חבריו אם לא ימכור לו בזול נתחים בחברות מחצבים רוסיות. ברזובסקי אמר כי אברמוביץ' היה פעם חברו הקרוב ושותפו.



אברמוביץ' הודה כי שילם תשלומי שוחד ופרוטקשן, ביניהם תשלום של 1.3 מיליארד דולר לברזובסקי ולאוליגרך גיאורגי, כדי להפסיק את ההתקשרות עימם. עם זאת, אברמוביץ' הכחיש כי איים על ברזובסקי או גזל את חלקו בסיבנפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully