וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את ההצעה לאפשר מינוי מקורבי שרים לדירקטורים בחברות ממשלתיות

אמיר הלמר

23.10.2001 / 13:47

השר דן מרידור והיועמ"ש לממשלה היו המתנגדים היחידים להצעה; רובינשטיין: במקום לבחור אנשים עפ"י כישורים הם ייבחרו בגלל חברותם במרכז

ועדת השרים לחקיקה אישרה אתמול את הצעת התיקון לחוק החברות הממשלתיות של ח"כ אברהם הירשזון, שנועדה לאפשר לחברי מרכזי המפלגות להיות דירקטורים בחברות ממשלתיות.

כידוע, החוק הקיים שתוקן בשנת 1992 אינו מאפשר לשרים למנות את מקורביהם במרכז לשמש כדירקטורים בחברות ממשלתיות, משום שיש בכך משום מתן הטבות.

הצעת התיקון התקבלה ברוב של 6 חברי הוועדה כנגד התנגדותו של השר דן מרידור וכן כנגד התנגדותו הנחרצת של היועמ"ש, אליקים רובינשטיין.

רובינשטיין שיגר אתמול מכתב לוועדת השרים, בו הביע את החשש שחברי מרכזי המפלגות יציפו עתה את החברות הממשלתיות, ולא ייבחרו כדירקטורים בעלי הכישורים לכך.

"משמעות הדבר היא כי במקום לבחור אנשים כדירקטורים בגלל התאמתם לחברה הממשלתית או לתאגיד על פי דין... ייאלצו לבחרם בגלל חברותם במרכז, ויהא זה שיקול מרכזי... הסיכוי לאדם שאינו חבר מרכז ויהא מוכשר ומתאים ביותר יפחת במידה רבה", אומר רובינשטיין במכתבו.

ראש הממשלה, אריאל שרון, הודיע כי הוא תומך בהצעת החוק בתנאי שהליכי החקיקה יתעכבו עד שהממשלה תגבש נוסח משלה, שבו יילקחו בחשבון גם הסתייגויותיהם של השר מרידור והיועץ המשפטי לממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully