וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע החשדות נגדו: יו"ר קופ"ח לאומית התפטר מתפקידו

רוני לינדר-גנץ

8.7.2008 / 18:12

הסתדרות העובדים הלאומית החלה במהלכים להדחת מיקי צולר, על רקע חשדות שהובילו לחקירה פלילית של רשות ניירות ערך

מיקי צולר, יו"ר קופת חולים לאומית, התפטר היום לאחר חמש שנים בתפקיד. בשבוע שעבר פורסם ב-TheMarker כי הסתדרות העובדים הלאומית, בעלת השליטה בקופת חולים לאומית, החלה במהלכים להדחתו של צולר. זאת על רקע החשדות המצטברים נגד צולר במסגרת תפקידיו בקרן הפנסיה של ההסתדרות, שהולידו גם חקירה פלילית של רשות ניירות ערך ומינוי מפקח מיוחד לקרן הפנסיה על ידי המפקח על הביטוח במשרד האוצר.

צולר מכהן כיו"ר הקופה זה כחמש שנים, ונחשב לאיש החזק בה. במקביל לכהונתו כיו"ר הקופה הוא משמש נציג הסתדרות העובדים הלאומית, שהיא בעלת השליטה בקופה. יו"ר ההסתדרות, יואב שמחי, אמר בשבוע שעבר ל-TheMarker כי פנה למשרד הבריאות, בתפקידו כמפקח על קופות החולים כדי שיאשר את החלפתו של צולר. "זה לא יכול להיות מהלך שלנו בלבד", אמר שמחי, "אלא מהלך משולב עם משרדי הבריאות והאוצר. אני מקווה לשיתוף פעולה אתם, כדי שנמצא יחד את האנשים המתאימים לניהול הקופה, לפי המתווה של הצעת החוק. אני מאמין בשיטה של קידום האנשים המתאימים ביותר - והכוונה היא לאנשים בעלי כישורים ולא בעלי קשרים".

"אדם עם כל כך הרבה חשדות נגדו, שטוען שהוא חף מפשע - טוב יעשה אם יודיע על נבצרות, ויוכיח את חפותו במקום אחר, ולא יטביע את כל הספינה יחד אתו", אמר שמחי. "אנחנו לא הסתדרות של מושחתים, וכל מה שחשוב לנו הוא העמיתים", הוסיף שמחי. עשינו מהפך בהסתדרות, וסילקנו את ההנהגה הקודמת שהיתה נגועה בשחיתות. כואב לי שעדיין מתייחסים אלינו כאילו אנחנו ממשיכי דרכו של הירשזון וחבורתו - אף שאנחנו ממש לא כאלה".

לפני כשלושה שבועות נעצר מיקי צולר לחקירה על ידי הרשות לניירות ערך. חוקרי הרשות פשטו על משרדי הסתדרות העובדים הלאומית ומשרדי קרן הפנסיה, והחרימו מסמכים. בדיקת הרשות לניירות ערך התמקדה בעסקה בה נמכרה קרן הפנסיה החדשה יובלים מקרן הפנסיה הוותיקה הע"ל לבית ההשקעות דש איפקס, ולהשקעה של הע"ל בבית ההשקעות דש אייפקס הולדינגס.

בין הסתדרות העובדים הלאומית לדש אייפקס מתקיימים קשרים עמוקים: ההסתדרות מחזיקה ב-24% מבית ההשקעות. בנוסף, באפריל 2006 מכרה הסתדרות העובדים הלאומית 51% מקרן הפנסיה יובלים לבית ההשקעות אייפקס, בעסקה שנחקרה על ידי מבקר המדינה ועל ידי רשות ני"ע. במאי 2007 מכרה הסתדרות העובדים הלאומית לאייפקס את יתרת אחזקותיה בקרן הפנסיה יובלים. יו"ר בית ההשקעות דש איפקס הוא יהושוע צולר, אחיו של מיקי צולר.

על פי ההערכות, הרשות ביצעה את החקירה בקשר למכירת קרן הפנסיה יובלים מהע"ל לדש אייפקס וההשתלטות על בית ההשקעות (שנעשתה מכספי עמיתי קרן הפנסיה הע"ל הוותיקה) בעקבות מידע שהעביר לה מבקר המדינה.

במשך שנים ארוכות, האיש החזק בהסתדרות הע"ל היה מיקי צולר, מקורבו של שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, שמשפטו החל היום. בנוסף, יו"ר הדירקטוריון של דש אייפקס הוא אחיו, יהושע צולר.

הע"ל היא אחת מקרנות הפנסיה הוותיקות הבודדות שלא הולאמו במסגרת ההסדר שכפה על ענף הפנסיה שר האוצר לשעבר, בנימין נתניהו, ב-2003. ההסדר כלל את שש קרנות הפנסיה הגירעוניות שהיו בשליטת ההסתדרות הכללית. בענף הפנסיה טענו שאי הכללתה של הע"ל בקרנות המולאמות נבעה משיקולים פוליטיים.

שמו של מיקי צולר נקשר גם לפרשת בנק יהב - החלטת מנכ"ל משרד האוצר לדחות בשלושה חודשים מכרז למתן שירותי בנקאות מוזלים לעובדי המגזר הציבורי. צולר שסיים את תפקידו כיו"ר בנק יהב בתחילת 2008, הואשם על ידי החשב הכללי לשעבר ירון זליכה באיומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully