וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מו"מ בין לבייב לעזריאלי למכירת חטיבת הקניונים

TheMarker

8.7.2008 / 20:28

אפריקה נכסים: אנו מנהלים מו"מ עם קבוצת עזריאלי למכירת חמישה נכסים. לפי ההערכות, קניון רמת אביב מהווה חלק מעסקת החבילה

אפריקה נכסים הודיעה הערב כי היא מנהלת משא ומתן עם קבוצת עזריאלי למכירת זכויותיה בחמישה נכסים מניבים בישראל, ובכללם - זכויותיה בקניון רמת אביב בתל אביב ובקניון סביונים ביהוד.

אתמול פורסם ב-TheMarker כי המגעים בין קבוצת עזריאלי לאפריקה נכסים לרכישת אחזקות אפריקה בקניון רמת אביב ובקניונים האחרים שבשליטתה, עלו על שרטון והופסקו. לדברי מקורב למגעים, המו"מ הופסק משום שקבוצת עזריאלי חזרה בה מהסיכום שאליו הגיעה עם אפריקה ישראל לגבי המחיר, וביקשה לבצע את העסקה במחיר נמוך יותר. באפריקה נכסים סירבו למחיר הנמוך והמגעים נפסקו.

עוד מסר אותו מקורב, כי המו"מ הראשוני התקיים לפי תשואה של 5%-5.5% לנכסים, כאשר קניון רמת אביב הועמד למכירה לפי שווי של כ-2.2 מיליארד שקל. זאת בניגוד לפרסומים אחרים, שלפיהם שווי קניון רמת אביב בעסקה היה כ-1.2-1.3 מיליארד שקל - בהתאם לשווי שהעריך משרד השמאות גרינברג אולפינר שלף, בעת פרסום התוצאות הכספיות של אפריקה נכסים ל-2007. לפי ההערכות, קניון רמת אביב היה חלק מעסקת חבילה שכללה גם רכישת קניונים אחרים שבשליטת אפריקה נכסים - קניון סביונים ביהוד, קניון לב תלפיות בירושלים, קניון הסיטי סנטר בחיפה והמרכז המסחרי בסביון.

כפי שפורסם לפני כחודש ב-TheMarker, קבוצת עזריאלי שבשליטת דוד עזריאלי, החלה במגעים ראשוניים עם אפריקה, לרכישת אחזקותיה בקניון (73%). חברת הביטוח מגדל מחזיקה ביתרת המניות (27%). מטעם קבוצת עזריאלי ניהל את המגעים נשיא הקבוצה, מנחם עינן, שנפגש בזמנו עם צביה לבייב, העומדת בראש חטיבת הקניונים של אפריקה.

בעבר ניהלה אפריקה מגעים עם מגדל לרכישת חלקה בקניון, אבל הם הופסקו, בין היתר בשל ניגודי עניינים בין הצדדים. זאת משום המנכ"ל הפורש של מגדל, איזי כהן, מונה לפני פחות מחודש לתפקיד מנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully