וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה נפלו לשפל של 3 שנים - איבדו רבע משוויין השנה; בורסת אירלנד נפלה ביותר מ-4%

נמרוד הלפרן

8.7.2008 / 19:27

מגזר הפיננסים הוביל הירידות; לונדון ירדה ב-1.3%; פרנקפורט איבדה 1.4%; פאריס ירדה ב-1.6%

בורסת אירלנד נפלה ביותר מ-4% בעקבות ירידות חדות במגזר הבנקאות המקומי. בורסת לונדון נסגרה בירידה של 1.3%; פרנקפורט איבדה 1.4%; פאריס ירדה ב-1.6%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-1.5% לאחר שבמהלך המסחר נפל לרמתו הנמוכה ביותר זה שלוש שנים. מתחילת השנה נפל המדד בקרוב ל-24%.



מגזר הפיננסים הוביל את הירידות לאחר שאנליסטים של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס העריכו אתמול כי ענקיות המשכנתאות הממשלתיות האמריקאיות, פרדי מאק ופאני מיי, יאלצו לגייס סכום כולל של עד 75 מיליארד דולר כדי לחזק את מאזניהן הכספיים.



קרדי סוויס (סימול CSGN.VX), הבנק השני בגודלו בשווייץ, ירד ב-3.2%; דויטשה בנק (סימול DBKGN.DE), הבנק הגדול בגרמניה, איבד 2.6%.



בנק אוף איירלנד (סימול BKIR.L) נפל בקרוב ל-11% לאחר שהבנק האירי הזהיר מפני פגיעה ברווחיו עקב ההאטה בכלכלת אירלנד ומחנק האשראי הגלובלי - הודעה שפורשה על ידי חלק מהאנליסטים כאזהרת רווח. הבנקים האירים אלייד אייריש (סימול ALBK.L) ואנגלו אייריש (סימול ANGL.L) נפלו ב-9% וביותר מ-7% בהתאמה.



חברת המשכנתאות הבריטית ברדפורד אנד בינגלי (סימול BB.L) נפלה ב-19% נוספים, לשפל חדש, על רקע חששות כי לא יהיה די בגיוס הון מתוכנן בסך 400 מיליון ליש"ט.



מגמה שלילית נרשמה גם במניותיהן של מפעילות בורסות באירופה על רקע חששות מפני ירידה במחזורי המסחר בבורסות המניות עקב הירידות בשווקים. LSE (סימול LSE.L), מפעילת בורסת לונדון, ירדה ב-7.1%; דוישטה בורסה (סימול DB1Gn.DE), המפעילה את בורסת פרנקפורט, איבדה קרוב ל-8%.



ירידות נרשמו גם במגזר הרכב על רקע חששות מהאטה במכירות. פז'ו (סימול PEUP.PA), יצרנית המכוניות השנייה בגודלה באירופה, איבדה 1.4% לאחר שהזהירה מפני האטה נוספת במכירותיה במערב אירופה במחצית השנייה של השנה. פיאט (סימול FIA.MI), יצרנית המכוניות הגדולה באיטליה, ירדה ב-4.2% לאחר שהודיעה על כוונתה להשבית ארבעה מתוך שישה מפעליה באיטליה למשך שלושה שבועות, עקב האטה במכירותיה.



מנגד, נרשמו עליות במגזר התעופה על רקע נפילת מחיר הנפט אל מתחת לרמה של 137 דולר לחבית. בריטיש איירווייס (סימול BAY.L), חברת התעופה השלישית בגודלה באירופה, עלתה ב-5.5%; איזיג'ט (סימול EZJ.L) הבריטית, חברת התעופה המוזלת השנייה בגודלה באירופה, המריאה ביותר מ-7%.



מגמה חיובית נרשמה גם במניות התרופות. גלקסו-סמיתקליין (סימול GSK.L), חברת התרופות הגדולה באירופה, עלתה ב-3%; נוברטיס (סימול NOVN.VX) השווייצית הוסיפה 2.4%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully