וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים ראשוניים להסדר טיעון בפרשת המעילה בהסתדרות העובדים הלאומית; אברהם הירשזון ילחם על חפותו

עמית בן-ארויה

8.7.2008 / 20:34

גורם משפטי: "בסוף כולם יגמרו בהסדרי טיעון, אך כעת יש פערים גדולים, כמו מדבר, בין הצדדים"

הירשזון והנאשמים האחרים בפרשת המעילה יגיבו לכתב האישום החמור באמצע אוגוסט. כך קבעה היום סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, ברכה אופיר-תום, בדיון מקדמי. הירשזון מואשם בגניבת 2.5-2 מיליון שקל מהסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל) ומעמותת ניל"י (נוער יהודי למען ישראל) שבבעלותה, בתפקידו כיו"ר הע"ל בין השנים 2005-1998.



הדיון עסק בעיקר בשאלה מי ישפוט את הנאשמים. אלה מפוצלים לשתי קבוצות בשני כתבי אישום שונים: בראשונה ניצבים הירשזון, מנכ"ל הע"ל לשעבר, יצחק רוסו, אמציה בונר וציון כהן. בשנייה מצויים עובדיה כהן, דוד כהן ורונית גרטי. אנשי הקבוצה השנייה, שרשומים כעדי תביעה בכתב האישום הראשון, אמורים להעיד נגד הירשזון וחבריו מהקבוצה הראשונה. בונר היה חשב ניל"י, ציון כהן שימש מנכ"ל הפנסיה של ההסתדרות, דוד כהן היה שליח בניל"י ואחיהם של עובדיה וציון כהן (לפי האשמה, חלק גדול מהכספים נגנבו כדי להחזיר חובות הימורים שלו), רונית גרטי היתה מנהלת כספים בהע"ל.



בפתח הדיון פתח עו"ד אלי שוורץ מפרקליטות מחוז תל אביב ואמר כי נבון יהיה לפצל את שני התיקים לשני שופטים שונים. הוא הוסיף כי מבחינתו אין הכרח לסיים תיק אחד כדי להתחיל את השני (לפי הלכת קינזי שבוטלה כמעט לחלוטין, היה צריך לסיים משפטם של נאשמים כדי שיוכלו להעיד נגד נאשמים באותה פרשה במשפט אחר). הסניגורים הביעו בדיון חשש מהשפעה על השופט אם ייערכו שני המשפטים אצל אותו שופט. אופיר-תום הודיעה בהחלטתה כי העניין יישקל ותועבר לצדדים החלטה בעניין בימים הקרובים.



כמו כן, הודיעה השופטת כי בכוונת בית המשפט לנהל את דיוני ההוכחות במשפט 4-3 פעמים בשבוע. בכל אופן, המועדים ייקבעו רק לאחר הפגרה. אחד הסניגורים העריך כי בניגוד לתיקי צווארון לבן אחרים, העדויות הרלוונטיות אינן רבות ולכן אפשר יהיה להספיק לסיים את דיוני ההוכחות במהלך 2009.



כמקובל כמעט כמו בכל תיק פלילי, הציעה השופטת בעל פה לצדדים להידבר ולנסות להגיע להסדר טיעון. ללא קשר, כמה מהנאשמים כבר מנהלים מגעים ראשוניים עם הפרקליטות בנוגע לסגירת התיק ללא משפט, אך הפערים עדיין גדולים מאוד. באשר להירשזון, הסיכויים בשלב זה נראים קלושים להגעה להסדר כי הנאשם מעוניין להוכיח את חפותו בבית המשפט.



כץ מתח ביקורת על התנהלות אופיר-תום: "אני לא אוהב שהצעה להגיע להסדר מגיעה מיוזמת בית המשפט בשלב הזה שהוא טרום הקראה של כתב האישום. בנוסף, במקרה של משפט שבו יש אישיות ציבורית כמו הירשזון לא הייתי מצפה מבית המשפט לאמירה כזו. אם הצדדים עצמם חושבים שצריך להגיע להסדר אז זה בסדר". מאידך הדגיש כץ כי זהו "פגם אסטטי ולא מהותי".



כמו כן, ביקר כץ את מחשבתה ההתחלתית של אופיר-תום לנהל במקביל את שני המשפטים: "זה אבסורד. לעניות דעתי היא מלחיצה את כל המערכת להתנהל על פי לוח הזמנים הזה שהוא לא ריאלי בהתחשב בהיקף התיק, כמות החומר שצריך לקרוא -והלחץ פוגע בהגנת הנאשמים".



פרקליטות מחוז תל אביב יוצגה על ידי עורכי הדין אלי שוורץ, לילך שלום, רוני מודריק וארז ריכטנברג. הירשזון יוצג על ידי עורכי הדין יעקב וינרוט וישראל וולנרמן. רוסו על ידי עורכי הדין מוטי כץ ועדי ארליך. (ת.פ 40138/08, 40139/08).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully