וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל יוניליוור: "אם במגזר החרדי החליטו שהחילונים נפגעו ולכן אני צריך להתנצל - אז יש לנו בעיה"

עדי דברת

8.7.2008 / 21:36

הדברים נאמרו בתגובה לאיומים מהעדה החרדית כי יחרימו את יוניליוור בשל הקמפיין החושפני לדאודורנט Axe



מאת עדי דברת ונתי טוקר



"אני לא רוצה לפגוע במגזר החרדי וננסה לעשות את המקסימום כדי לא לפגוע בו. יחד עם זאת, יש לנו אסטרטגיה עסקית ואסטרטגיה תקשורתית וגם ציבור חילוני, וצריך לכבד את שני הדברים", כך אמר מוטי קרן, מנכ"ל חברת מוצרי הצריכה יוניליוור במהדורה המרכזית של הרדיו הדתי-חרדי, רדיו קול חי, מוקדם יותר היום בערב.



קרן, שהוזמן להתארח בשידור בכדי להגיב על הקמפיין האחרון של המותג AXE מבית החברה, התייחס לסוגיית הפגיעה בציבור החרדי. התייחסותו הגיעה עקב איומים מצד העדה החרדית כי יחרימו את יוניליוור, וישקלו להסיר את ההכשר שניתן לחברה במידה ויוניליוור לא תתנצל על אותו קמפיין בעיתונות החילונית.



"אני מוכן להתנצל בפני כל מי שנפגע במגזר החילוני. אבל אם מישהו שנפגע במגזר החרדי החליט שמישהו במגזר החילוני נפגע ולכן אני צריך להתנצל - אז יש לנו בעיה", הוסיף קרן. את דבריו סיים קרן בהתחייבות לנסות שלא לפגוע בציבור החרדי תוך כדי בקשה שלא יתערבו באסטרטגיה התקשורתית של החברה בכל הקשור למגזר החילוני: "אני מתחייב שאנחנו כל הזמן נבדוק וננסה לא לעשות דברים שיפגעו בעדה החרדית. לגבי העדה החילונית, אנחנו כל הזמן עושים דברים ויודעים מה אנחנו עושים. לא מתפקידכם לשמור על העדה החילונית".



תחילתו של הסיפור היה במהלך השיווקי האחרון של דאודורנט Axe לגברים מבית יוניליוור. החברה הטיסה לישראל תקליטנית הונגרייה בשם ניקי בלוצ'י, שתקלטה במסיבה לבני נוער שאורגנה על ידי אקס כששדיה חשופים. במסיבה, שהתקיימה על שפת בריכה ובתוכה כיכבו, פרט לבלוצ'י, בחורות נוספות בעירום חלקי.



בשידורי המהדורה המרכזית ברדיו קול חי אתמול בערב (ב'), ראיין השדרן מרדכי לביא את רב יצחק גולדקנופף, מזכיר הועדה למען השבת, שהוביל כבר כמה חרמות (חרם המגזר החרדי על אל על ושותף כרגע למאבק עם דודי ויסמן על פתיחת סניפי AM:PM בשבת), ואת הרב מרדכי בלוי איש משמרת הקודש והחינוך. השניים קראו למגזר החרדי להדיר את רגליו מלרכוש מוצרי יוניליוור. כמו כן התראיין הרב שמואל פופנהאיים, נציג מותג הכשרות בד"צ העדה החרדית, שאמר בשידור כי הקמפיין מהווה "סדין אדום", ולכן הם שוקלים להסיר את ההכשר שניתן ליניליוור.



יוניליוור, שיגרה בתגובה מכתב התנצלות לגורמים בעדה החרדית, אולם אלה לא הסתפקו במכתב, ודרשו כי יוניליוור תביע התנצלות גם מעל גבי העיתונות החילונית. הרב גבריאל פפנהיים, מנכ"ל ועד הכשרות של בד"צ העדה החרדית, אמר ל-TheMarker כי "בתחילה זה היה אמור להיגמר בהתנצלות שלהם, אבל כעת הדרישה של הבד"צ היא שהם יביעו התנצלות גם בעיתונות החילונית, משום שהם פגעו בחילונים לא פחות מאשר פגעו בנו". פפנהיים ציין כי אם יוניליוור לא תסכים לעשות כן - הנהלת הבד"צ תתכנס ותחליט על סנקציות נגד החברה.



ניליוור, שחלק גדול מהכנסותיה מגיעות מהמגזר החרדי והדתי (דגני בוקר תלמה, מיונז תלמה, בלו-בנד, מזולה, שוקולד ורד הגליל ובייגל-בייגל), מקפידה ליצור הפרדה מלאה בין מותגיה ולא לצאת בפרסום פרובוקטיבי. כך, בקמפיין שילוט החוצות שעשתה למותג דאב הקפידה שהדוגמניות לא יצולמו בגופיות, בכדי לא לעורר את חמתו של המגזר הדתי-חרדי. אולם, עבור המותג אקס היא ידועה כנוקטת בשפה תקשורתית פרובוקטיבית יותר, בחלקה באדפטציות (תרגום) לקמפיינים של המותג שמגיעים מחו"ל.



מיוניליוור נמסר בתגובה: "מותג Axe הינו מותג בינלאומי הפועל על פי אסטרטגיה פרסומית של החברה העולמית. המותג נתן חסות לאירוע סגור. יוניליוור מכבדת את כלל ציבור צרכניה, לרבות המגזר החרדי, אשר נמנה על לקוחותיה הנאמנים זה עשרות שנים. אנו מתנצלים בפני כל מי שנפגע מהאירוע, ונשתדל להיות זהירים יותר בעתיד".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully