וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק פטרוליום השלימה מכרז מוסדי; פסגות ששימשה חתם הזמינה לנוסטרו ולגדיש כ-90 מ' ש' - 22% מהסחורה

שרון שפורר

8.7.2008 / 21:59

גופים קשורים למנורה מבטחים - גם היא חתם בהנפקה - הזמינו אג"ח בהיקף של כ-60 מיליון שקל



דלק פטרוליום של יצחק תשובה, בעלת השליטה בחברת , הצליחה להשלים היום את המכרז המוסדי בהנפקת אג"ח מסדרות ז' וח' בדרך לגיוס של כחצי מיליארד שקל רק אחרי שגופי הקשורים לקונסורציום החתמים בהנפקה התחייבו להשקיע בחלק הארי מהאג"ח שהוצעו למשקיעים המוסדיים. ההנפקה שנוהלה על ידי אקסלנס חיתום, מנורה מבטחים חיתום ופסגות לאומי ושות' ורשימת חתמים ארוכה נוספת הושלמה לאחר שהחתמים הזרימו הזמנות לכ-60% מההאג"ח שהוצע במכרז המוסדי. במכרז הובטח גיוס של 390 מיליון שקל מתוך היקף ההנפקה הכולל.



פסגות לאומי ושות' שבשליטה בית ההשקעות פסגות (80%) וחברת לאומי ושות' של בנק (20%) אספה אג"ח בהיקף של כ-88 מיליון שקל. חצי מהסכום נאסף לנוסטרו של בית ההשקעות הענק וחצי לקופות הגמל, בעיקר לאלו שבניהולה של גדיש - הרכישה החדשה של פסגות. הנוסטרו של בנק לאומי הזמין אג"ח במכרז המוסדי בהיקף של כ-30 מיליון שקל.



משקיע גדול נוסף היה שחברת החיתום שלה היתה שלישית בקונסורציום. גופים מוסדיים בניהולה של מנורה מבטחים רכשו כ-55 מיליון שקל בהנפקה.



מלבד היותו של בית ההשקעות פסגות חתם בהנפקה, הוא גם שימש כיועץ ומשווק, מה שאומר שחלק הארי מדמי הניהול בהנפקה יחולק בינו ובין אקסלנס חיתום, שהגופים המוסדיים שלה לא השתתפו בהנפקה וכך גם לא הנוסטרו שלה.



אין זו ההנפקה הראשונה שבה חברות שבשליטת יצחק תשובה אינן מצליחות להשלים הנפקה. כך קרה גם בהנפקת האג"ח האחרונה של חברה אחרת בקבוצה - . לאחר שהחתמים אספו בה את חלק הארי של הסחורה שהוצעה במכרז המוסדי בתחילת יוני, בוטלה ההנפקה במפתיע.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully