וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה המכרז לזיכיונות לערוץ 2; יפורסם רק במאי 2002

הארץ

23.10.2001 / 8:11

"מעריב" ו"ידיעות אחרונות" ייאלצו למכור מניותיהם בזכייניות הערוץ

מאת הדר חורש

המכרז על הזיכיונות החדשים לערוץ 2 יפורסם במאי 2002 - כך החליטה ועדת השרים לענייני חקיקה; החלטה זו משנה החלטת ממשלה קודמת שקבעה כי המכרז יתקיים בפברואר. בדיון שהתקיים אתמול הציע שר התקשורת, ראובן ריבלין, לשנות את מועד המכרז לאוגוסט. שר המשפטים, מאיר שטרית, אמר כי אין סיבה לשנות את החלטת הממשלה הקודמת. זכייני ערוץ 2 הפעילו על הוועדה לחצים כבדים שלא לשנות את מועד המכרז.

ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה שלא לאשר את מיזוג הזכיינים בערוץ המסחרי החדש (הערוץ השלישי) כל עוד לא יאושר מיזוג הזכיינים בערוץ 2. בכך נענתה הוועדה ללחצים שהופעלו עליה ברגע האחרון מצד זכייני ערוץ 2, שאיימו לפנות לבג"ץ אם יותר לזכייני הערוץ המתחרה להתמזג. ועדת השרים החליטה לתמוך עקרונית במיזוג זכייני הערוצים, אך החליטה כי מועד המיזוג לא ייקבע בחוק.

ריבלין תומך במיזוג הזכיינים, שנועד לייעל את פעילות הערוצים המסחריים ולתרום ליציבותם. הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, הודיע כי יאשר את המיזוג רק לאחר שישונה החוק באופן שיאפשר את מיזוג הזכיינים. בעבר הודיעו הזכיינים כי יתמזגו רק אם יוארך זכיונם, אך אתמול הם הודיעו כי יתמזגו מיד עם קבלת האישור.

זכייני הערוץ נפגשו אתמול עם ריבלין ועם שרת ההסברה, ציפי לבני, ודרשו לבטל את המכרז על ערוץ 2. הזכיונות על הערוץ יפקעו בנובמבר 2003. ריבלין מתכוון לפתוח החל מנובמבר 2003, את שוק השידורים המסחריים בפני כל מי שיעמוד בדרישות לקבלת רישיון. ולכן לדברי הזכיינים, הצורך במכרז על ערוץ 2 אינו קיים עוד, שכן אין הבדל בין הרישיון שיינתן במכרז לרישיון שיינתן לכל דורש.

ועדת השרים לא קיבלה אתמול החלטה בסוגיית הרישיונות. שלושת השרים תומכים עקרונית בהצעה, ואולם שטרית סבור כי מסיבות טכניות יש להשהות את חלוקת הרישיונות ולא לקבוע כי הרישיונות יחולקו במקביל למועד הענקת הרישיון לזוכה במכרז על ערוץ 2.

ועדת השרים קיבלה אתמול שורת החלטות בעניין הבעלויות הצולבות על תחנות הטלוויזיה המסחרית, ולפיהן חברות שיש להן החזקות בחברת הלוויין או הכבלים יוכלו להיות בעלים של עד 10% בחברת טלוויזיה מסחרית; שיעור ההחזקה המירבי של גוף יחיד בערוץ יהיה %40 לכל היותר; בעיתונים יוכלו להחזיק עד 8% מהבעלות על ערוץ טלוויזיה מסחרית; עיתונים או בעליהם לא יוכלו להיות שותפים בערוץ מסחרי אם ברשותם החזקות בחברות הכבלים או בלוויין.

משמעות ההחלטות היא שחברת פועלים השקעות (פולאר השקעות בשמה החדש) וגד זאבי יוכלו להמשיך ולהחזיק במניותיהם בחברות קשת ורשת, גם לאחר שיזכו או יקבלו רישיון מחודש. "מעריב" יצטרך למכור את מניותיו בטלעד בתום תקופת מעבר, ו"ידיעות אחרונות" ייאלץ למכור את החזקותיו בחברת רשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully