וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוץ מגזר קרנות הגידור, מייקל שטיינהרט: "שוק המניות בארה"ב ימשיך לצנוח; לא הגענו לתחתית"

נמרוד הלפרן

8.7.2008 / 23:01

שטיינהרט היה בעבר בעל השליטה בבנק הספנות ובעל מניות בבנק הפועלים

"יש סיבות אמיתיות, מוצקות ומפחידות לשוק דובי, ואנו נמצאים בעיצומן", אמר שטיינהרט בראיון לערוץ הטלוויזיה של בלומברג. "אינני מעריך שכבר הגענו לתחתית", הוסיף שטיינהרט. "הדבר היחיד שאני יכול להעלות על הדעת אשר יוכל לתקן את המצב במהירות, הוא נפילה דרמטית וניכרת במחיר הנפט", הוסיף שטיינהרט, שקרנות גידור שהקים בשנת 1967 הניבו בממוצע תשואה שנתית של 24% במשך 28 שנים עד לסגירתן.



"אני חושב שרבים מהגורמים לרמתו הנוכחית של מחיר הנפט, הם פוליטיים, ורבים לא ניתן להסביר כלל, אבל לא קשה לדמיין מחיר של 100 דולר לחבית", אמר. "לו היה רצון במוקדי הכוח המרכזיים בארה"ב, לגרום לירידת מחיר הנפט, הוא היה יורד", הוסיף שטיינהרט, שהוא מהתורמים העיקריים לפרויקט תגלית בישראל.



"בתור מי שדוגל באסטרטגיית השקעה הפכה למומנטום, יש רגעים מעטים כמו אלה שבהם ניתן לראות סיבות כה רבות להיות אופטימי. קשה לי להעלות על הדעת נסיבות שבהן השוק יהיה יותר מוכן, יותר בשל, לעליות, מאשר עכשיו", אמר שטיינהרט. "עם זאת, הפעם המצב שונה".



לדבריו, תמונת המצב שונה כעת בשל העובדה כי חברות אמריקאיות שנחשבו בעבר למקודשות, דוגמת ג'נרל מוטורס, פורד, חברות תעופה, בנקים וחברות משכנתאות, נמצאות בסכנה בשל התגברות האינפלציה והאטה בצמיחה הכלכלית. "מדובר בתופעה מדהימה במסגרת חברות שנחשבו בעבר ללב ליבה של אמריקה, כל כך, כל כך חולות עכשיו, ולא ממש נראה כי צפוי שיפור במצבן", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully