וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ריסוק

מאת תמר טרוים

9.7.2008 / 8:30

שייק פירות סחוט במקום יכול להיות הצלה של ממש בימות הקיץ. יצאנו בחום הכבד לבדוק איזה בלנדר יעשה בשבילכם את העבודה הכי טוב

אין כמו מיץ פירות טרי ומלא ויטמינים, או קפה-ברד איכותי וטעים, כדי להצטנן מהחום ומהלחות של הקיץ. אם בעבר נדרשנו להגיע לבית הקפה כדי ליהנות משייק איכותי, כיום קל יותר לעשות זאת בבית. הבלנדר הביתי אמנם לא נהפך עדיין לפריט חובה בכל מטבח, אבל שיעור החדירה שלו גדל והולך.

כ-275 אלף בלנדרים נמכרים בישראל בשנה, בסכום כולל של 66 מיליון שקל. בקיץ גדל היקף המכירות של הבלנדרים ביותר מ-50%. שוק הבלנדרים בעולם מגלגל כ-715 מיליון יורו, וכ-33 מיליון מכשירים נמכרים בשנה.

לדברי ניר הנדלר, מנהל המותגים קיצ'ן אייד ומג'ימיקס בניופאן, הבלנדרים תופסים נתח של כ-30% בשוק מעבדי המזון לסוגיהם, הכולל קוצצים, מעבדי מזון, בלנדר מקל, מיקסר יד, מסחטות מיצים, מטחנות קפה ומטחנות בשר.

כדי לסייע לכם לבחור את הבלנדר הטוב ביותר, התכנסה בסוף שבוע חם במיוחד קבוצת נסיינים מזיעה, ושתתה שייקים קרים מפירות, שהוכנו במכשירים שונים. הנסיינים בדקו תחילה את יכולת כתישת הקרח של המכשירים, ולאחר מכן הוסיפו לקרח פירות שונים ובדקו את איכות המשקה המתקבלת. חוות הדעת גובשה יחדיו, והרי המסקנות.

קנווד KMix

נוחות הפעלה: למכשיר יש כפתור עגול, נוח לתפעול, שעליו מסומנים כמה מצבי הפעלה, שקל לעבור ביניהם באמצעות סיבוב. גם השימוש בפונקציית ה"פולסים" היה יעיל מאוד, וסייע בהשגת תוצאה טובה במהירות. המכשיר אינו מתחיל לעבוד עד לסגירה מוחלטת של המיכל.

עיצוב: המכשיר הוכתר בתואר "היפה ביותר" מבין המכשירים שנבדקו.

כתישת קרח: הבלנדר כתש את הקרח באופן יעיל ובמהירות רבה, הצליח להתגבר על מכל מלא בקרח ללא כל בעיה. גם הפירות שהוספו התערבלו מיד ללא כל מאמץ.

התוצאה: שייק לתפארת - בעל מרקם אחיד, ומוכן במהירות רבה.

מחיר: 1,190 שקל.

שורה תחתונה: חתיך אמיתי, שעובד נפלא.

ציון: 9

פיליפס HR-2800

נוחות הפעלה: במכשיר יש כפתור עגול שמאפשר הפעלה בשתי מהירויות, ובנוסף אפשרות להפעלה במצס "פולסים", אך אין בו כפתור מיוחד לכתישת קרח. הוא מצויד בברז, שבאמצעותו ניתן למזוג את המשקה ישר לכוסות. הבעיה היא שכדי שהברז יפעל, יש לדחוף את הכוס לכיוון המנגנון שמפעיל את הברז בכוח רב יחסית, וגם אז המשקה לא נמזג באופן חלק. ייתכן שהברז יעיל רק כשמדובר במיץ דליל יותר, ולא בשייק פירות סמיך.

עיצוב: נחמד, אך המכשיר קצת גדול וגבוה מדי.

כתישת קרח: הבלנדר לא התגבר על כמות גדולה של קרח, והצליח לכתוש ביעילות רק כמות קטנה מאוד. ייתכן שבשל המבנה הגבוה והצר שלו, הסכינים לא הצליחו להגיע אל הקרח באופן הטוב ביותר.

התוצאה: בסופו של דבר, השייק שהתקבל היה בסדר, אך הכנתו דרשה עבודה רבה באופן יחסי.

מחיר: 590 שקל.

שורה תחתונה: המכשיר מתאים למי שמוכן להשקיע ולהזיע בשביל השייק שלו.

ציון: 7

קוויזינארט 500-CBT

נוחות הפעלה: למכשיר יש חמישה כפתורים לתפעול במצבים שונים, וכפתור נוסף מיוחד למצב "פולסים". כל הכפתורים נוחים לשימוש, וכל אחד ממצבי ההפעלה עובד כמו שצריך. הכד של המכשיר גדול ורחב במיוחד, ומאפשר להכניס לתוכו מצקת ללא קושי. בנוסף, הבלנדר אינו גבוה כמו מכשירים אחרים, ולכן אין קושי בריסוק ובערבול החומרים. הכד אינו ננעל כמו במכשירים אחרים, כך שניתן להוציאו מהמתקן תוך כדי פעולה, והדבר אינו בטיחותי במיוחד. עם זאת, אם מרימים את הכד בזמן שהמכשיר פועל, פעולת הבלנדר נפסקת.

עיצוב: מראה "היי-טקי", אך המכשיר מעט גדול ומגושם.

כתישת קרח: המכשיר כתש את הקרח ביעילות ובמהירות.

התוצאה: כתישת הקרח וערבול הפירות כשהמכל היה מלא התבצעו באופן מהיר וסיפקו שייק חלק.

מחיר: 990 שקל.

שורה תחתונה: עושה את העבודה.

ציון: 8.5

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בריוויל BBL600

נוחות הפעלה: למכשיר יש חמישה כפתורים, לחמישה מצבי הפעלה, והשימוש בכפתורים ובמכשיר נוח למדי. ואולם אף שבכל הבלנדרים שנבדקו הכדים עשויים מזכוכית, במקרה הזה הבלנדר כבד במיוחד, בעיקר כשהכד מלא בשייק.

עיצוב: המכשיר גדול מעט וקצת מגושם. נראה כי הוא מתאים יותר לבתי קפה או לשימוש תעשייתי, בשל צורתו וריבוי הפונקציות שבו.

כתישת קרח: הקרח נכתש במהירות ובאופן מושלם.

התוצאה: השייק שהתקבל היה חלק למדי והוכן במהירות.

מחיר: 1,350 שקל.

שורה תחתונה: מתאים יותר למטבח תעשייתי.

ציון: 7

קיצ'ן אייד KSB5

נוחות הפעלה: לבלנדר יש חמישה כפתורים להפעלה, ובנוסף כפתור לכתישת קרח. הוא נוח מאוד לתפעול.

עיצוב: יפה מאוד, כמו שקיצ'ן אייד יודעים.

כתישת קרח: המכשיר כתש את הקרח לאט יותר משאר המכשירים.

התוצאה: השייק שהתקבל היה חלק, וללא גושי קרח. המכשיר התגבר בקלות על מכל מלא.

מחיר: 1,199 שקל.

שורה תחתונה: יפה ועושה את העבודה.

ציון: 8

דלונגי 1600-KF

נוחות הפעלה: כפתור ההפעלה של המכשיר הוא בעל צורה ושיטת הפעלה מיושנות למדי. כדי להפעיל את הבלנדר יש להרים את הכפתור ולהורידו במסילה, בהתאם לעוצמה שבה רוצים לכתוש. המכשיר אינו נוח לשימוש.

עיצוב: מראה "היי-טקי" יפה.

כתישת קרח: המכשיר לא הצליח לכתוש את הקרח. נדרשה פעולה ידנית של ערבוב הקרח והוצאתו מהכד כדי שייכתש, וגם אז נותרו בתערובת גושי קרח. גם הפירות לא נטחנו היטב, והיה צורך להוציאם מהכד ולערבב אותם באופן ידני באמצעות כף כדי שיתערבלו לשייק אחיד. למעשה, המכשיר יצר מיץ מהפירות לפני שהקרח נכתש ולפני שהוכן השייק.

התוצאה: שייק לא אחיד, עם גושי קרח גדולים.

מחיר: 549 שקל.

שורה תחתונה: מה עם השייק?

ציון: 5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully