וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים: לבדוק מחדש את מינוי ראש רשות סחר הוגן

אתי אפללו

9.7.2008 / 8:45

ועדת איתור של התמ"ת בחרה בפלג, על אף שאינו בעל ניסיון באכיפה כמו שני המועמדים הנוספים

במארס הוחלט כי פלג יעמוד בראש הרשות החדשה לסחר הוגן, לאחר שנבחר בידי ועדת האיתור שמינה ישי. ואולם מינויו לא הובא לאישור הממשלה, לאחר שמשרד המשפטים ונציבות שירות המדינה החליטו לבדוק את תקינות המינוי.



כפי שנחשף ב-TheMarker, מועמדים רבים התמודדו על התפקיד - לגמר הגיעו עם פלג שני מועמדים נוספים: מירון הכהן, היועץ משפטי של התמ"ת, בעל תואר מהארוורד בתחום האכיפה הציבורית; ואורית פרקש-הכהן, משפטנית בעלת ניסיון ברשות ההגבלים העסקיים והיועצת המשפטית של רשות השירותים הציבוריים .



פלג, לעומת זאת, אינו בעל נסיון באכיפה כלכלית. הוא חבר מרכז הליכוד ומכהן כיועץ המשפטי של עיריית באר שבע יותר משמונה שנים. הוא שימש מתאם פעולות ההסברה במשרד ראש הממשלה והיה יועץ בכיר לשר הבינוי והשיכון. פלג היה חבר מועצת עיריית ירושלים ואף התמודד על ראשות העירייה.



סימני השאלה שאופפים את המינוי הם בשל העובדה שבוועדת האיתור היה חבר גם מנכ"ל משרד התמ"ת גבריאל מימון, שכיהן כיו"ר הדירקטוריון החברה לפיתוח אזורי תעשייה באר שבע, במקביל לתקופה בה עבד פלג כיועץ משפטי לעיריית באר שבע. למרות שהחלטת הוועדה התקבלה פה אחד,



מימון היה האיש הדומיננטי בוועדת האיתור, וקיבל מנדט מלא מישי לבחור מועמד יחיד, ולא להגיש לשר רשימה של שלושה מועמדים (כפי שתוכנן). בנוסף, על פי הערכות, הבדיקה מתמקדת בכך שפלג לא חשף בפני הוועדה פרשיות שונות, בהן היה מעורב לכאורה במסגרת תפקידו האחרון כיועץ משפטי של עיריית באר שבע, ושיכלו להשפיע על החלטתה.



עם זאת, משרד המשפטים נמנע מלפסול את המינוי, בין היתר בשל העובדה שקשה לראות בו מינוי פוליטי מובהק כשהמועמד אינו חבר במפלגת השלטון. ממשרד המשפטים נמסר: "לאחר החלטת הוועדה להמליץ על מר אלישע פלג לתפקיד הממונה על הגנת הסחר ברשות לסחר הוגן, התקבלו מספר פניות כנגד ההחלטה. לאחר שהפניות נבחנו במשרד המשפטים, הוחלט להעביר מספר נושאים להתייחסות נוספת של הוועדה. אין המדובר בפסילת ההחלטה של הוועדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully