וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטחון הצרכנים בבריטניה נפל לשפל של ארבע שנים בעקבות האינפלציה וההאטה הכלכלית

סוכנויות הידיעות

9.7.2008 / 9:03

מדד הסנטימנט של חברת המשכנתאות הבריטית ניישנווייד נפל לרמה של 63 נקודות בחודש שעבר

מדד הסנטימנט של ניישנווייד, המבוסס על תשובות של 1,000 נסקרים, נפל ב-6 נקודות בחודש יוני לרמה של 63 - רמתו הנמוכה ביותר של המדד מאז החלה ניישנווייד לפרסמו במאי 2004.



"הצרכנים מכירים בכך שהכלכלה נחלשת ושהדבר הולך להשפיע עליהם. בנק אוף אינגלנד יוריד את הריבית, אך הוא יעשה זאת רק מאוחר יותר השנה או בשנה הבה", אמרה פיונואלה ארלי, הכלכלנית הראשית של ניישנווייד. ארלי העריכה כי הסבירות שהבנק יעלה את הריבית כדי לבלום את ההאצה באינפלציה עומדת על 20% בלבד.



מרבית הכלכלנים צופים כי הבנק המרכזי של בריטניה יותיר את הריבית במדינה ללא שינוי מחר על רמה של 5%, בשל ההאצה החדה באינפלציה ולמרות ההאטה הכלכלית, המאיימת לדרדר את הכלכלה הבריטית למיתון בעקבות משבר האשראי העולמי וההידרדרות בשוק הדיור. נגיד הבנק המרכזי של בריטניה, מרווין קינג, אמר בחודש שעבר כי האינפלציה במדינה עשויה לזנק לרמה של 4% והזהיר כי בריטניה עשויה גם לגלוש למיתון.



מדד המחירים לצרכן בבריטניה זינק ב-3.3% בחודש מאי - העלייה החדה ביותר שלו מאז 1997. יותר ממחצית המשיבים לסקר ניישנווייד ציפו כי הכלכלה הבריטית תמשיך להיחלש בששת החודשים הקרובים, ו-כ70% צפו כי שכרם לא יעלה, למרות העלייה החדה במחירי המוצרים.



הבנק המרכזי של בריטניה הוריד בחודש שעבר את הריבית במדינה ב-0.25% ל-5% - הורדת הריבית השלישית בבריטניה מאז תחילת משבר האשראי - במטרה למנוע מיתון במדינה בעקבות מחנק האשראי העולמי והירידה החדה במחירי הבתים.



מחירי הבתים בבריטניה נפלו בקצב החד ביותר מאז 1992 בחודש יוני, בעקבות הידוק תנאי האשראי על ידי הבנקים והמשך המשבר בשוק הדיור. פרסימון, חברת הבנייה השנייה בגודלה בבריטניה, הודיעה אתמול על כוונתה לקצת 1,100 משרות במטרה לקצץ הוצאות, בשעה ששוק הדיור הבריטי מתמודד עם ההידרדרות החמורה ביותר שלו מזה שלושה עשורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully