וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני לא מכיר את האיש", אמר גאידמק - וצירף את יורם קרן לקבוצתו

מיכאל רוכוורגר

9.7.2008 / 9:29

מה קורה בצמרת החברות אוסיף ואפריקה ישראל? ■ למי תרם בלווטניק 5 מיליון דולר ומה קיבל בתמורה? ■ מי המנכ"ל החדש של מבטחים? ■ האם שלמה אליהו אמור לקבל מידע מבנק אגוד? ■ מה החליטה ועדת האתיקה של הכנסת לגבי שהותו של נתניהו בלונדון בזמן מ

לפני כמה שנים לב לבייב וארקדי גאידמק עדיין היו שותפים עסקיים. כיום כל אחד מהם פועל בנפרד, אף שגאידמק אמר בעבר כי השאיפה שלו היא להפוך את חברת אוסיף שרכש לחברה בסדר גודל של אפריקה ישראל.



למרות זאת, ניתן למצוא כמה קווים משותפים בהתרחשויות שעברו הקבוצות של השניים בשנה האחרונה - ולאו דווקא מחמיאות במיוחד: המניות של שניהם צנחו וחלק מהמנהלים שלהם עוזבים. שלשום הצטלבו דרכיהם שוב, כשהתברר שלאחר שמונה שנים עם לבייב, יורם קרן פורש מתפקידו כמנכ"ל אפריקה מגורים ומצטרף לגאידמק לקבוצת אוסיף. יש אומרים שקרן הקדים את הנהלת אפריקה בעזיבתו. יום בלבד לפני המעבר של קרן, אמר גאידמק בתשובה לשאלת TheMarker: "אינני מכיר את האיש כלל".



קרן (60) למד הנדסת בניין ושמאות מקרקעין. בעבר שימש בתפקידי ניהול באשטרום ובאזורים. הוא מגיע לקבוצת גאידמק לאחר שרשרת עזיבות של מנהלים בקבוצה - שלמה רוטמן, שהיה יו"ר אוסיף, עזב לאחר פחות משנה בתפקיד, ואורי שני, שהיה מנהל הקבוצה העסקית כולה, עזב אחרי חצי שנה בתפקיד.



גם בקבוצת אפריקה היתה שרשרת של עזיבות בשנה האחרונה: המנכ"ל לשעבר ארז מלצר עזב; המנכ"ל של חברת התשתיות דניה סיבוס עופר קוטלר עבר לתפקיד דומה אצל המתחרה, קבוצת שיכון ובינוי; שאול קליסברג, סמנכ"ל הכספים של החברה, עזב. עזבו עוד: יעקב בן משה, מנכ"ל אפריקה ישראל פסיפיק והאחראי על פעילות החברה במזרח הרחוק; אוריאל עזרן, מנהל חטיבת הנכסים; ומוטי לייבוביץ', מנכ"ל בית השקעות אפריקה ישראל, שפוטר.



בנוסף, באפריקה נכסים חלו שלשום שינויים ניהוליים. נדב גרינשפון מונה ליו"ר אפריקה נכסים, במקומו של לבייב, והמנכ"ל החדש של אפריקה, איזי כהן, מונה למנכ"ל אפריקה נכסים. לאחר שהניסיון של מינוי המנכ"ל הקודם מלצר לתפקידי יו"ר החברות הבנות לא צלח במיוחד, מעדיפים באפריקה לאפשר לכהן להיכנס בהדרגה לעניינים, ולא ממנים אותו בינתיים לתפקידי יו"ר חברות הבנות.



מנכ"ל חדש למבטחים



מנורה מבטחים ממנה מנכ"ל חדש לקרן הפנסיה שלה - יעקב רוזן. רוזן כיהן בתפקידו האחרון כיו"ר מנורה מבטחים פיננסים. רוזן פרש לפני כשבעה חודשים מבנק הפועלים, שם כיהן כמשנה למנכ"ל וכראש החטיבה ארוך-טווח בפניקס. רוזן יחליף את אורן אל-און, שהיה מנכ"ל הקרן מאז נרכשה על ידי חברת הביטוח מנורה. בשלב מאוחר יותר מתכוונת מנורה לערוך שינוי מבני שבמסגרתו יוקם בחברה תחום חיסכון ארוך-טווח, שיכלול גם את תחום ביטוח החיים בחברה, ורוזן יעמוד בראשו.



מבטחים החדשה היא קרן הפנסיה הגדולה בישראל, המנהלת כ-20 מיליארד שקל. רוזן מצטרף לרשימה מתארכת והולכת של בכירים מתחום הבנקאות בכלל, ובנק הפועלים בפרט, שעושים הסבה לתחום הביטוח - בהם שי טלמון, מנכ"ל כלל, ובני שיזף, ראש חטיבת חיסכון.



הרוכש הפוטנציאלי של "מעריב" תורם לאוניברסיטה



רק לפני שבועיים נודע שהמיליארדר האמריקאי-רוסי ליאונרד (לן) בלווטניק העביר הצעה למשפחת נמרודי לרכוש מידיה את העיתון "מעריב", והנה הוא שוב פותח את הארנק: באוניברסיטת תל אביב מדווחים כי קרן משפחת בלווטניק העניקה באחרונה תרומה של 5 מיליון דולר להרחבת פעילות ביה"ס למדעי המחשב באוניברסיטה. בתמורה, ייקרא מעתה הבניין על שם בלווטניק.



מהאוניברסיטה נמסר כי התרומה תאפשר לביה"ס להרחיב את מאגר המלגות, להגדיל את מספר אנשי הסגל ואת מענקי המחקר ולחזק את הקשר בין האקדמיה לתעשייה, וכי כבר השנה ייקלטו שני אנשי סגל חדשים הודות לתרומה.



בלווטניק הוא יהודי יליד רוסיה. לאחר סיום לימודיו, הקים את אקסס אינדסטריז, שבה הוא מכהן כנשיא וכיו"ר. החברה הפרטית פועלת בשלושה תחומים - משאבים טבעיים וכימיקלים, מדיה ונדל"ן. בתחום המדיה מחזיקה החברה בוורנר מיוזיק גרופ ובשתי חברות רוסיות. התאגיד פעיל בארה"ב, באירופה ובדרום אמריקה.



באחרונה חבר בלווטניק למפיק אביב גלעדי ורכש 20% מחברת התקשורת שבבעלותו RGE, באמצעות חברת האחזקות שלו, אקסס אינדסטריז. בדירוג 2008 של עשירי בריטניה שערך "סאנדיי טיימס", דורג בלווטניק במקום ה-11, עם הון מוערך של 3.9 מיליארד פאונד.



פיני רובין לא רוצה להעביר מידע



במשך שנים מתלונן שלמה אליהו, אחד השותפים בגרעין השליטה בבנק אגוד, שעקב סכסוך עם שותפים אחרים בגרעין השליטה בבנק, הוא אינו מקבל מידע על הבנק. אתמול, בכנס לשכת רואי החשבון באילת, תהה פרופ' אמיר ברנע, שנאם בפאנל בנושא חובות דירקטורים ובעלי שליטה, אם מותר לדירקטורים ולבעלי השליטה לא להעביר לאליהו מידע, והאם בכלל מותר לבנק אגוד להעביר מידע למי מבעלי השליטה.



עו"ד פיני רובין, שנאם אחרי ברנע, ציין שלאחר שבעלי השליטה ממנים דירקטורים, איש מהם אינו אמור לקבל מהחברה מידע שלא ניתן לכל בעלי המניות. בתום הפאנל ניגש לרובין מנכ"ל בנק אגוד, חיים פרייליכמן, והודה לו מקרב לב: "תודה רבה לך. אחרי הדברים של ברנע חששנו שאנחנו מפלים את אליהו, אבל עכשיו, אנחנו יודעים שאנחנו באמת לא אמורים להעביר לו מידע". ועל כך נאמר - כן, אבל אתם גם לא אמורים להעביר מידע ליתר חברי גרעין השליטה.



נתניהו מקבל הערה



ועדת האתיקה של הכנסת החליטה אתמול להעיר ליו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו, על צירופה של רעייתו שרה לנסיעה ללונדון בקיץ 2006 בתקופת מלחמת לבנון השנייה. הוועדה לא קיבלה את הסבריו של נתניהו בעניין והדגישה כי "בכל מקרה, מימון הנסיעה של בת הזוג יהיה על ידי הח"כ עצמו ולא על ידי הכנסת או הגוף המזמין. הוועדה הודיעה כי אינה רואה לנכון לסטות מכלל זה, גם לא במקרה הייחודי של נתניהו, שכיהן בעבר כראש ממשלה".



יו"ר המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה, מעיין אמודאי, טען כי נתניהו ורעייתו שהו במלון יוקרתי והוציאו הוצאות רבות, שחלקן מומנו על ידי המדינה וחלקן על ידי תורם לא ידוע. כמו כן, נטען כי נתניהו קיבל כרטיסים להצגות תיאטרון, מימון ארוחות ומספרה, בניגוד לכללי האתיקה. נתניהו טוען כי כרטיס הטיסה והשהייה של רעייתו מומנו על ידי הגורם המזמין כדין, תוך שהוא הסתמך על מכתב ועדת האתיקה, שבו ראה אישור עקרוני לכך.



ועדת האתיקה קיבלה את תגובתו של נתניהו שההוצאות האישיות במסגרת הנסיעה מומנו מכיסו הפרטי בלבד. באשר לאישור ועדת האתיקה למימון החיצוני, הסביר נתניהו, כי הניח שרעייתו פנתה לוועדת האתיקה, כפי שהיה בנסיעותיו הקודמות. רק מאוחר מכן התברר לו שהיתה פנייה למחלקת קשרי חוץ אך לא לוועדת האתיקה. לשכת נתניהו מסרה בתגובה: "לא נמצא פגם כלשהו בטוהר המידות, אלא טעות טכנית בעבודת הלשכה, וזו תוקנה".



עוברים



טל רובינשטיין מונתה למנכ"לית כלל פיננסים חיתום מקבוצת כלל פיננסים. רובינשטיין שימשה בתפקידה האחרון סמנכ"לית בחברה ותחליף את צחי סולטן, שהתמנה ליו"ר פעיל.



גדי זלצמן מונה לסמנכ"ל שיווק בחברת הפרסום אייקון אינטראקטיב. בתפקידו הקודם ניהל זלצמן את תחום המפרסמים בוואלה ועבד בחטיבת המגזינים של "ידיעות אחרונות".



פירמת רואי החשבון קסלמן וקסלמן PwC ישראל הודיעה על צירוף שמונה שותפים חדשים לשורותיה: רו"ח רונית נועם, מנהלת בכירה במחלקת Oxley Sarbanes וביקורת פנימית; עו"ד עמרי יניב, מנהל בכיר במחלקת המסים בתחום המיסוי הבינלאומי; רו"ח גיל מור, דירקטור במחלקת הפיננסים; רו"ח מלכי אייכנשטיין, מנהלת בכירה במחלקה המקצועית; רו"ח עדו הלר, ראש המחלקה העוסקת במתודולוגית הביקורת; רו"ח ירון לוי, מנהל ביקורת בכיר; רו"ח שחר חורי, מנהל ביקורת בכיר של חברות הנסחרות בארה"ב; רו"ח רונן ברקוביץ', מנהל ביקורת בכיר במשרד החיפאי המטפל בחברות ציבוריות הנסחרות בישראל ובארה"ב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully