וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבריין מס הצהיר על כיסוי החוב - אך הצ'קים לא כובדו

עמית בן-ארויה

9.7.2008 / 9:47

השופט כבוב על הנאשם: "מבקש בדיעבד לבטל את ההסכם ולחמוק מחיוביו"

באוקטובר 2004 הורשעו רפי טל וכן חברה שהוא מנהל, רד טל דרום 3000 בע"מ, בעבירות מע"מ לאחר שניסה להתחמק מתשלום מס בסך 1.22 מיליון שקל. לפני גזר הדין התחייב טל להסיר את המחדל וליטול על עצמו את חובות החברה באמצעות 24 צ'קים דחויים.



ואולם, רשות המסים לא הספקה בכך ודרשה ביטחונות. חבר של טל, גיא אלדר ואמו, מרגלית טוויל, הסכימו לשעבד את דירותיהם באילת ובתל אביב. יום לפני מועד גזר הדין, במאי 2005, נרשמו השעבודים אצל רשם המשכונות. בהתאם לכך, הודיעה הרשות לבית המשפט שהמחדל הוסר. כמקובל, התחשב בית משפט השלום בהסרה, וגזר על טל שנה מאסר בפועל וקנס בסך 25 אלף שקל. בערעור במחוזי הומתק העונש לשישה חודשי עבודות שירות וקנס בסך 75 אלף שקל.



עם זאת, הצ'קים של טל לא כובדו והחוב לרשות לא סולק. במצב זה כבר לא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור בנוגע להליך הפלילי שהסתיים. לפיכך רצתה הרשות לממש את הנכסים המשועבדים בהוצאה לפועל. אלא שבהליך זה התברר שאלדר החל בביצוע עסקת מכירה של הנכס באילת לאחרים, ובמקביל טוויל ואלדר ביקשו מההוצאה לפועל לסגור את התיקים נגדם.



ב-2007 קבע ראש ההוצאה לפועל כי אין זה בסמכותו לקבוע את מהותו של שטר משכון והרשות נאלצה לפנות לבית המשפט המחוזי שיצהיר למי שייכות הזכויות.



הרשות, באמצעות עורכות הדין חני מימון וקלי וחדט ממשרד שרגא בודה, טענה כי טל, אמו ואלדר, מנסים בכל דרך לחמוק מתשלום החוב. לדבריה, מכירת הנכס באילת אינה עסקה בתום לב. מנגד, טוויל ואלדר, שהיו מודעים היטב לחובות טל, טענו כי לא ידעו שהנכסים משועבדים.



השופט ח'אלד כבוב קבע בהחלטתו מהשבוע שעבר כי טל "לאחר שקיבל את התמורה לה ייחל (הקלה בעונש, ע.ב.א) בשל ההסכם להסרת המחדל, מבקש בדיעבד לבטל את ההסכם ולחמוק מחיוביו. גם טוויל ואלדר היו מודעים לעובדה ששיעבדו את זכויותיהם בנכסים במטרה למנוע את מאסרו של טל, כפי שהעידו בבית המשפט".



באשר לרוכשי הנכס באילת, אמר אלדר שאין להם להלין אלא על עצמם.



לפיכך, קבע כבוב כי מכירת הדירה באילת מבוטלת. כמו כן חייב את טל, טוויל, אלדר והחברה בתשלום הוצאות משפט בסך 15 אלף שקל. (הפ 122/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully