וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות העלייה במחירי המזון: מספר הרעבים בעולם גדל ב-122 מיליון - ל-982 מיליון בני אדם

סוכנויות הידיעות

9.7.2008 / 10:29

דו"ח של משרד החקלאות האמריקאי מזהיר כי מספר הרעבים בעולם יטפס ל-1.2 מיליארד עד 2017

לפי דו"ח המזון השנתי של משרד החקלאות האמריקאי, מספר הרעבים בעולם עמד על 982 מיליון בני אדם בשנת 2007 - כגודל אוכלוסייתה של יפאן - גידול של 14%, או 122 מיליון בני אדם - לעומת 860 מיליון רעבים שנה קודם לכן. העלייה היא החדה ביותר במספר הרעבים בעולם, מאז שהחל משרד החקלאות לפרסם את הנתונים לפני 16 שנים.



לפני שנה בלבד, חזו כלכלני משרד החקלאות כי בעיית המחסור במזון תתכווץ בכל אזור בעולם, למעט מדינות אפריקה שמתחת למדבר סהרה. בדו"ח הנוכחי, הסוקר את בעיית המזון ב-70 מדינות מתפתחות, חוזה משרד החקלאות כי מספר הסובלים מתת תזונה בעולם יטפס ל-1.2 מיליארד עד 2017. התחזית הקודמת של המשרד צפתה כי מספר הרעבים יירד ל-800 מיליון בעשור הקרוב.



הדו"ח מזהיר כי בעיית המחסור במזון החמירה בשנה האחרונה במדינות אפריקה שמתחת למדבר סהרה, המאכלסות כחצי ממספר הסובלים מתת תזונה - וכי גם המאבק ברעב במדינות אסיה נחלש ב-2007 והוביל לעלייה במספר הרעבים. תוכניות הסיוע של מדינות המערב, קובע הדו"ח, עשויות להתקשות במענה על הביקוש הגובר למזון במדינות המתפתחות, בעקבות העלייה במחיריהם של מוצרים כמו חיטה ותירס.



בשנים האחרונות תרמו מדינות המערב בממוצע 7.4 מיליון טונות של מזון מדי שנה למדינות המתפתחות. הסכום שווה לחמישית מהסכום הדרוש כדי להעלות את תצרוכת המזון של כל אדם בעולם ל-2,100 קלוריות ליום, לפי חישובי משרד החקלאות האמריקאי. לפי הדו"ח, כדי לפתור את בעיית המזון במדינות המתפתחות והעניות יצטרכו מדינות המערב לתרום 54.8 מיליון טונות של מזון עד 2017.



קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הזהירה בשבוע שעבר כי העלייה במחירי המזון והנפט תאיים על יציבותן של חלק מהמדינות המתפתחות ותקשה על ממשלותיהן לאזן בין הצורך לדאוג לרווחתם של תושביהן העניים לבין הרצון לשמר את הצמיחה הכלכלית.



"אם מחירי המזון ימשיכו לעלות ומחירי הנפט יישארו ברמתם הנוכחית, ממשלות מסוימות לא יוכלו להאכיל את אזרחיהן ולהמשיך לשמור על יציבות כלכלתן", אמר יו"ר הקרן, דומיניק שטראוס-קאהן, שציין כי הזינוק במחירי הסחורות כיום הוא החד ביותר מאז תחילת שנות ה-70. קרן המטבע צופה כי העלייה במחירי הסחורות, הגבוהה ב-20% מתחזית שפירסמה ה-IMF עצמה באפריל, עשויה "לערער בצורה קיצונית" את יציבותן של 72 מדינות.



קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, קראה ביום ראשון למנהיגי ה-G8 להסכים על חבילת סיוע מקיפה למען מדינות עניות ומתפתחות שנפגעו בשל העלייה החדה במחירי המזון. "החרפתה של בעיית המזון העולמית מגבירה את הרעב ברחבי העולם ומאיימת על היציבות הפוליטית של מדינות מתפתחות רבות", כתבה מרקל במאמר דעה שהתפרסם היום ביומון הגרמני "טגסשפיגל". מרקל קראה למדינות המערב לסייע למדינות המתפתחות ליישם רפורמות חקלאיות - שיאפשרו להן למנוע מחסור במזון ולהגדיל את תפוקת המזון העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully