וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפרסמים הגדולים לא חשים בנוח ביו טיוב

נעם רודה

9.7.2008 / 11:27

זאת, מכיוון שהפרסומות שלהם מופיעות לצד סרטוני וידיאו חובבניים. ההכנסות מפרסום של אתר שיתוף קבצי הווידיאו נמוכות מהתחזיות

ההכנסות מפרסום של אתר שיתוף קבצי הווידיאו יו טיוב, השייך לענקית החיפוש באינטרנט גוגל, היו נמוכות יותר מהתחזיות ויסתכמו כפי הנראה ב-200 מיליון דולר השנה. כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל". לדברי בכירים בעולם הפרסום, חלק מהמפרסמים הגדולים אינם חשים בנוח מכך שהפרסומות שלהם מופיעות לצד סרטוני וידיאו חובבניים. מנכ"ל גוגל אריק שמידט הודה כי החברה עדיין לא מצאה את הפורמטים הטובים ביותר לפרסום וידיאו. תביעות בגין הפרה של זכויות יוצרים הפריעו גם הם ליו טיוב למכור שטחי פרסום מקוונים. ענקית המדיה ויאקום תבעה בשנה שעברה את גוגל לאחר שמשתמשי יו טיוב העלו לאתר סרטונים של סדרות טלוויזיה וסרטים ללא אישור.

גוגל מתכננת להפחית באופן משמעותי את מספר סרטוני הווידיאו שכנגדם היא מוכרת פרסומות, על מנת שלא למכור פרסומות כנגד חומרים המפרים את חוקי זכויות היוצרים, דיווח העיתון. גוגל רכשה את יו טיוב ביותר מ-1.7 מיליארד דולר לפני פחות משנתיים. לפי חברת קומסקור, בינואר השנה גלשו לאתר כמעט 79 מיליון גולשים, כשליש מכלל משתמשי האינטרנט בארה"ב, וצפו ביותר מ-3 מיליארד סרטוני וידיאו שהעלו הגולשים ליו טיוב.

לצורך העברת כמויות מידע כה גדולות, מוציאה יו טיוב לפי ההערכות כ-1 מיליון דולר ביום עבור רוחב הפס הדרוש לקיום האתר. לפי חישוב זה, הוצאות רוחב הפס של יו טיוב היוו כ-3% מכלל ההוצאות התפעוליות של גוגל ב-2007. אך כמות הגולשים העצומה עדיין אינה מתבטאת במזומנים. בשנה שעברה הודיעה גוגל כי הכנסות החברה "זניחות" במסמכים הרשמיים שהגישה החברה.

השנה יוציאו המפרסמים 1.35 מיליארד דולר על פרסום וידיאו מקוון בארה"ב, לפי חברת E-Marketer. סכום זה מהווה 1.5% מהוצאות הפרסום בטלוויזיה, ורק 5% מהוצאות הפרסום באינטרנט. חברת המחקר מעריכה כי ההוצאות על פרסומות ווידיאו באינטרנט יצמחו פי שלושה ל-4.3 מיליארד דולר ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully