וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השוק כ-10% עד 17% מתחת לטווח שיווי המשקל"

יעל פולק

9.7.2008 / 12:13

מגדל שוקי הון: "כוחות השוק ינסו בימים הקרובים להעלות את מדד המעו"ף לעבר תחום שיווי המשקל של השוק (מעל 1,045 נקודות)"

"שיווי המשקל הנתפס של השוק בטווח צר יחסית שבין 1,118 עד 1,135 נקודות הופר באופן חד. לראשונה זה שנים רבות נסחר השוק כ-10% עד 17% מתחת לטווח שיווי המשקל", אומר הבוקר גידי הלפרן, סמנכ"ל דסק מניות בחברת ניהול תיקי ההשקעות של מגדל שוקי הון.

"על גבול הסובלנות ושיווי המשקל העדין של המשקיעים ברחבי העולם למדנו בשבעת ימי המסחר האחרונים. הזינוק במחיר חבית הנפט הגולמי ל-145 דולר, נתפס בעיני המשקיעים כשינוי דרסטי והסיט באופן חד את שיווי המשקל מהשווקים הפיננסיים. שיווי משקל זה משקף את סך כל ההערכות, התחזיות של הפחדים, הרצונות, האינטרסים של המשקיעים, המידע הגלוי והסמוי שבידי המשקיעים".

"כוחות השוק פעלו בחודשי פברואר-יוני להחזרת השוק סמוך לרמת שיווי המשקל ולקראת סוף יוני נראה היה שהצליחו, כשמדד המעו"ף טיפס ל-1128. אולם באותו חודש, כשנראה שהכול חוזר לשגרה, עירער מחיר הנפט הגבוה את המצב כשטיפס לשיא חדש של 45 דולר לחבית. המשקיעים המבוהלים מיהרו להיפטר מסחורה והשוק יצא מאיזון פעם נוספת".

"כוחות השוק ינסו בימים הקרובים להעלות את מדד המעו"ף לעבר תחום שיווי המשקל של השוק (מעל 1,045 נקודות). אם יצליחו, צפוי מדד המעו"ף להמשיך לטפס לעבר הרצועה העליונה. המשימה לא נראית פשוטה אך בחינת רמת העוצמה היחסית של מדד המעו"ף מצביעה שבשש מתוך שבע פעמים בשלוש השנים שחלפו בהן ירד מדד העוצמה היחסית מתחת לרמת זו, נתפס הדבר כמצב של מכירות יתר (OVERSOLD) והמגמה צפויה להתהפך. אם לא יצליח מדד המעו"ף לחזור לתוך תחומי הרצועה ישקף הדבר שינוי בעמדת המשקיעים והתבססות ברמת שיווי נמוכה יותר השוכנת מתחת לרמת 950 נקודות, והדבר פחות סביר להערכתו".

  • עוד באותו נושא:
  • מגדל
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully