וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים החזירו יותר מ-16 מיליון שקל ללקוחות שהתלוננו

שרון שפורר

9.7.2008 / 16:20

בשנה החולפת התקבלו 3,122 תלונות נגד הבנקים ו-25% מהן נמצאו מוצדקות. גידול חד בתלונות המוצדקות נגד בנק דיסקונט - 73%. דו"ח המפקח על הבנקים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ענת ברק)

מדו"ח הפיקוח על הבנקים עולה כי בשנת 2007 טיפל הפיקוח ב-3,122 תלונות וב-2,846 פניות לקבלת מידע ובקשות שונות מלקוחות. בבדיקה שערך המפקח על הבנקים נמצא כי 25% מהתלונות היו מוצדקות או מוצדקות באופן חלקי. הנושאים המרכזיים בהם עסקו הפניות הן ניהול חשבון בנק, עמלות משכנתאות, אשראי וצ'קים.

רוני חזקיהו, המפקח על הבנקים, עידכן במסיבת עיתונאים שנערכה היום, כי בשנה החולפת הוחזרו יותר מ-16 מיליון שקל ללקוחו שהתלוננו. בחמשת הבנקים הגדולים ירד שיעור התלונות המוצדקות ב-2007 ל-24.2%, מול 28.7% ב-2003.

למגמת השיפור תרמו בעיקר נתוני בנק לאומי ומזרחי-טפחות, ולעומתם, בנק דיסקונט משך התוצאות כלפי מטה, עם עלייה שנתית רביעית ברציפות באחוז התלונות המוצדקות כנגד הבנק. אחד הגורמים שהביאו בשנה זו לגידול בשיעור התלונות המוצדקות בדיסקונט היה תלונות נגד בנק דיסקונט למשכנתאות שיצא בשנה שעברה במבצע משכנתא מסובסדת, אך לא נערך להתמודדות עמו באופן יעיל. גם הבנק הבינלאומי הציג בשנה האחרונה עלייה בשיעור התלונות המוצדקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully