וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנות ההשקעה הממשלתיות מסתערות על שוק הנדל"ן הניו יורקי: בניין קרייזלר נמכר לאבו דאבי

סוכנויות הידיעות

9.7.2008 / 15:07

משקיעים מהמזרח התיכון רכשו נדל"ן מסחרי בארה"ב בסך 1.8 מיליארד דולר מאז תחילת השנה

דוברת מטעם פרודנשל ריל אסטייט אינווסטורס, חברה בת של ענקית הביטוח פרודנשל פייננשל המחזיקה ב-75% מהמגדל, מסרה היום כי זרוע ההשקעות של אבו דאבי רכשה את הבניין. דוברת מטעם חברת השקעות הנדל"ן טישמן ספייר, המחזיקה ב-25% מהבניין, סירבה להגיב.



גורם המקורב למגעים מסר בחודש שעבר כי ADIC צפויה לרכוש את בניין קרייזלר תמורת 800 מיליון דולר. בשנת 2001 שילמה פרודנשל 300 מיליון דולר עבור 75% מהבניין.



בניין קרייזלר, אשר הוקם בשנת 30' על ידי יצרנית המכוניות קרייזלר, מתנשא לגובה של 319 מטר וכולל 77 קומות. בעת הקמתו היה המבנה הגבוה בעולם, אולם כעבור זמן קצר הודח מתואר זה על ידי בניין אמפייר סטייט.



מכירתו של בניין קרייזלר מתרחשת על רקע התעניינות גוברת שמגלים משקיעים זרים בשוק נדל"ן היוקרה הניו יורקי, בעקבות הירידה במחירי הנכסים בארה"ב. בניין קרייזלר הוא גורד השחקים המפורסם השני שנמכר השנה למשקיעים מהמזרח התיכון, לאחר שקבוצת משקיעים בראשות בוסטון פרופרטיז, גולדמן סאקס וקרן ההשקעות מראס קפיטל מדובאי רכשה את בניין ג'נרל מוטורס - תמורת סכום שיא של 2.8 מיליארד דולר.



קרנות השקעה ממשלתיות ומשקיעים פרטיים מהמזרח התיכון רכשו נדל"ן מסחרי בארה"ב בסך 1.8 מיליארד דולר מאז תחילת השנה, מתוך נכסים בסך 5.1 מיליארד דולר שנרכשו מאז תחילת 2008 על ידי חברות מעבר לים, לפי נתוני חברת המחקר ריל קפיטל.



"אנחנו מזרימים למזרח התיכון כסף באמצעות רכישת נפט, וקרנות ההשקעה הממשלתיות חוזרות וקונות נכסים אצלנו", אמר דן פאסולו, אנליסט שווקים בריל קפיטל, לסוכנות הידיעות בלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully