וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה קצב לא יקבל אאודי A-6 מהמדינה

צבי זרחיה

9.7.2008 / 17:00

נשיא המדינה לשעבר גם לא יקבל לשכה במגדלי עזריאלי בתל אביב - כפי שביקש. כך החליט היום החשב הכללי באוצר שוקי אורן

המדינה לא תשכור לנשיא המדינה לשעבר משה קצב לשכה במגדלי עזריאלי בתל אביב, כפי שביקש, אלא תעניק לו לשכה באחד ממשרדי הממשלה בתל אביב או תשכור עבורו לטווח קצר לשכה צנועה. כמו כן, המדינה לא תיענה לבקשת קצב לרכוש עבורו רכב חדש מסוג אאודי A-6. כך החליט היום החשב הכללי באוצר שוקי אורן. יצויין כי ההטבות שלהן זכאי קצב למרות ההאשמות שהוגשו כנגדו, נחשפו לראשונה ב-TheMarker באוקטובר 2006.

באחרונה פנה אורן אל היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז וביקש את חוות דעתו בסוגיית מתן ההטבות לקצב לנוכח דרישת קצב ללשכה במגדלי עזריאלי, רכישת רכב חדש, ומימון שירותי משרד ועוזרים. מזוז השיב שלפי הכללים הקיימים הוא זכאי לכל התנאים כל עוד לא הורשע בעבירה שיש עימה קלון.

בעקבות כך, אורן הודיע כי "מינהל הדיור הממשלתי יפעל לאיתור לשכה עבור קצב במסגרת הדיור הקיים או באמצעות שכירת לשכה לטווח זמן קצר על פי הסטנדרטים המקובלים ובתנאים הכלכליים העומדים במבחנים הראויים בהיבטים השונים".

אורן הורה למשכן הנשיא, המופקד על העמדת התנאים לנשיא לשעבר, כי פעולות הנוגעות לקצב יעשו ככל שניתן לפרקי זמן קצרים וקצובים על מנת שיהיה אפשר להביא לסיומם בהתראה קצרה ככל שהדבר יתחייב.

תביעתו של קצב להעמדת לשכה במגדלי עזריאלי ולרכישת רכב חדש עוררה ביקורת רבה בכנסת. יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת ח"כ חיים אורון (מרצ) דרש לכנס בשבוע הבא את ועדת הכספים על מנת שתשלול את התנאים הללו מנשיא מדינה עד להכרעה במשפטו. לדבריו, יש להבטיח שהתקציב יקויים ליצירת קשר עם הציבור ולא לצורכי המשפט.

ועדת הכספים מופקדת על תנאי הנשיאים וראשי הממשלה לשעבר. אורון טען כי התקציב, בסך של 1.175 מיליון שקל בשנה, המוקצה לנשיא מדינה לשעבר מיועד ליצירת קשר עם הציבור, כאשר לנוכח ההאשמות שהועלו נגד קצב סביר להניח שרבים בציבור לא רוצים להיות בקשר עמו.

  • עוד באותו נושא:
  • קצב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully