וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התושבים ניצחו: עיריית ת"א הקפיאה בניית מגדל בנווה צדק

גיא ליברמן

9.7.2008 / 18:15

המגדל, בן 30 קומות, הוא חלק משרשרת בניינים שצפויים להיבנות באזור. תושבי השכונה חתמו על עצומה המתנגדת להקמתו

האם יזמי הנדל"ן בתל אביב צריכים לחשוש? ועדת המשנה המקומית לתכנון ובנייה החליטה בישיבתה היום להקפיא את התוכניות לבניית מגדל בן 30 קומות בדרום תל אביב. המגדל, אותו מבקשת להקים חברת ניבה הוא חלק משרשרת של מגדלים הצפויים להיבנות באזור שכונת נווה צדק. לתוכנית מתנגדים ועדי הפעולה של תושבי האזור.

מדובר בשטח הנמצא בבעלות חברת ניבה מזה שנים רבות. מאז שנת 2002 מנסה החברה לקדם תוכנית בנייה למגדל מגורים בן 30 קומות במקום, כאשר חלק מהקומות הראשונות במגדל ישמשו כקומות מסחריות. בשנים שעברו מאז 2002, קבעו מוסדות התכנון כי הבנייה על המגרש תתבצע בהיקף של 400 אחוז וכן תתאפשר בנייה של שטחי שירות מתחת לפני האדמה בהיקף של 500 אחוז. בשנת 2007 דנה הוועדה המחוזית בתוכנית המוצעת לבניית המגדל וקבעה כי אישורה יתבצע בכפוף לתוכנית כוללת של כל האיזור.

עם זאת, לא קבעה הוועדה כי קיומה של תוכנית בנייה כוללת לאזור הינה תנאי מקדים לאישור פרטני של כל תוכנית לבניית מגדל. "מה שלמעשה קבעה הוועדה היום הוא שקיומה של תוכנית כוללת יהיה תנאי לאישור של כל תוכנית פרטנית באזור זה", אמרה חברת המועצה מיטל להבי, שלקחה חלק בדיון שהתקיים היום בוועדה והצביעה עבור הקפאת תוכנית הבנייה למגדל.

"אנחנו מבקשים לראות תוכנית כוללת לכל המתחם הזה, שכמו שנראה עכשיו עשוי להיות רווי במגדלים". להבי שיבחה את פועלם של חברי ועד שכונת נווה צדק, אשר החתימו תושבים רבים על עצומה המתנגדת לבניית המגדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully