וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנודתיות נמשכת: בורסות אירופה רשמו את הזינוק היומי החד ביותר זה חודשיים; לונדון עלתה ב-1.6%

נמרוד הלפרן

9.7.2008 / 19:26

מגזרי הפיננסים והכרייה הובילו את העליות; מניית בורסת לונדון קפצה ב-10%

העליות באירופה נרשמו גם על רקע נתוני מקרו שפורסמו היום באירופה, ואשר חיזקו את ההערכות כי הבנק המרכזי של אירופה לא ימהר לשוב ולהעלות את הריבית בגוש היורו. בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 1.6%; פרנקפורט הוסיפה 1.3%; פאריס עלתה ב-1.5%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-1.8% - העלייה היומית החדה ביותר מאז ה-2 במאי - אולם עודנו נמוך ב-22% מרמתו בתחילת השנה.



כלכלת גוש היורו צמחה בשיעור של 0.7% ברבעון הראשון של 2008 - פחות מהתחזיות המוקדמות לצמיחה של 0.8% - כך הודיעה היום לשכת הסטטיסטיקה של האיחוד האירופי. נתוני מקרו כלכליים שיצאו היום בגרמניה ובצרפת הצביעו על המשך ההאטה באירופה גם ברבעון השני.



היצוא מגרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה, נפל ב-3.2% בחודש מאי - הירידה החדה ביותר שלו מאז יוני 2004 - כך מסרה היום הלשכה לסטטיסטיקה של גרמניה. הייצוא מצרפת נפל ב-1.7% בחודש מאי והזניק את הגירעון במאזן הסחר של הכלכלה השנייה בגודלה באירופה לשיא של 4.74 מיליארד יורו (7.43 מיליארד דולר), מסר היום משרד האוצר הצרפתי.



ההאטה בצמיחה הכלכלית באירופה עשויה להקשות על הבנק המרכזי של אירופה (ECB) להעלות את הריבית בגוש היורו, בניסיון לבלום את האינפלציה, שזינקה ביוני לשיא של 4%.



ECB העלה בשבוע שעבר את הריבית בגוש היורו ב-0.25% לרמה של 4.25%. נשיא הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה, אותת לאחר העלאת הריבית כי לא צפויות העלאות ריבית נוספות בזמן הקרוב, אך ציין כי הבנק אינו מתחייב מראש לגבי מהלכיו וכי הוא ינקוט בצעדים הנדרשים על מנת לבלום את האינפלציה.



עוד בחזית המקרו היום באירופה: מדד בטחון הצרכנים בבריטניה נפל בחודש יוני ב-6 נקודות לרמה של 63 - רמתו הנמוכה ביותר מאז שנת 2004 - בעקבות העלייה החדה במחירי המזון והדלק ובשל ההאטה בצמיחה הכלכלית במדינה. כך מסרה היום חברת המשכנתאות הבריטית ניישנווייד.



מגזר הפיננסים הוביל את העליות באירופה לאחר שיו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, אמר אתמול כי הבנק עשוי להרחיב את ההלוואות לבנקי ההשקעות בוול סטריט עד שנת 2009, במידה שתנאי החירום בשוק יימשכו. היתה זו הפעם הראשונה בה התייחס ברננקי למשך הזמן בו צפוי הבנק הפדרלי להמשיך להעמיד הלוואות לרשות בנקי ההשקעות. בחודש מארס העריך הבנק הפדרלי כי הלוואות החירום יהיו לתקופה של שישה חודשים לפחות.



ברקליס (סימול BARC.L), הבנק הרביעי בגודלו בבריטניה, עלה ביותר מ-5%; קרדי סוויס (סימול CSGN.VX), הבנק השני בגודלו בשווייץ, הוסיף למעלה מ-4%; קרדי אגריקול (סימול CAGR.PA), הבנק השלישי בגודלו בצרפת, עלה ביותר מ-5%.



מגמה חיובית נרשמה גם במגזר הכרייה על רקע עליית מחיר הזהב ובעקבות דו"חות רבעוניים טובים מהצפוי שפירסמה אמש יצרנית האלומיניום האמריקאית אלקואה. BHP ביליטון (סימול BLT.L), חברת הכרייה הגדולה בעולם, עלתה ב-3.2%; אנגלו אמריקן (סימול AAL.L), השנייה בגודלה בעולם, הוסיפה 2%.



נוקיה (סימול NOK1V.HE) הפינית, יצרנית הטלפונים הסלולרים הגדולה בעולם, עלתה ב-2.4% לרמתה הגבוהה ביותר זה שבועיים, לאחר שבית ההשקעות דרזדנר קליינוורת העלה את המלצתו למנייתה מ"צבור" ל"קנייה".



מניית חברת מחקרי השוק הבריטית TNS (סימול TNS.L) קפצה בקרוב ל-11% לאחר שדחתה הצעת רכש עוינת בסך 1.08 מיליארד ליש"ט (2.13 מיליארד דולר) שהגישה WPP (סימול WPP.L) הבריטית, חברת הפרסום השנייה בגודלה בעולם. מנייתה WPP הוסיפה 1.2%.



מניית מפעילת בורסת לונדון LSE (סימול LSE.L), אשר נפלה בקרוב ל-50% בשנה החולפת, זינקה היום ביותר מ-10% לאחר החברה דיווחה על גידול של 8% בהכנסותיה ברבעון השני, ל-178 מיליון ליש"ט (352 מיליון דולר) - מעל לתחזיות.



סימנס (סימול SIEGn.DE) הגרמנית, חברת ההנדסה הגדולה בעולם, עלתה ב-2% לאחר שהודיעה אמש על כוונתה לפטר 16,750 עובדים, או 4.2% מכוח העבודה העולמי שלה - קיצוץ שיביא לחיסכון של 1.2 מיליארד יורו (1.9 מיליארד דולר) בהוצאותיה עד שנת 2010.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully