וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק השתלטות במגזר מחקרי השוק העולמי: WPPהבריטית ו-GfK הגרמנית מתמודדות על רכישת TNS

סוכנויות הידיעות

9.7.2008 / 19:50

בכל מקרה ייצור המיזוג את חברת מחקרי השוק השנייה בגודלה בעולם



חברת מחקרי השוק הגרמנית GfK שוקלת להגיש הצעת רכש במזומן עבור חברת מחקרי השוק הבריטית TNS, במיזוג שעתיד ליצור את חברת מחקרי השוק השנייה בגודלה בעולם עם שווי שוק של כ-4 מיליארד דולר. זאת, לאחר שמוקדם יותר היום הגישה WPP הבריטית, חברת הפרסום השנייה בגודלה בעולם, הצעת רכש עוינת בסך 1.08 מיליארד ליש"ט (2.13 מיליארד דולר) עבור TNS, לאחר שהאחרונה דחתה מספר הצעות של WPP בחודשיים האחרונים. מניית TNS זינקה היום בקרוב ל-11% במסחר בבורסת לונדון.



TNS, חברת מחקרי השוק השלישית בגודלה בעולם שעל לקוחותיה נמנית ענקית מוצרי הצריכה האמריקאית פרוקטר אנד גמבל, המליצה היום לבעלי המניות שלה להתעלם מהצעת הרכש של WPP, אשר באה לאחר מספר הצעות רכש קודמות שכבר נדחו על ידי TNS. כמו כן, הוסיפה החברה כי חברת GfK מנהלת מגעים למימון הצעת רכש עבור TNS .TNS ו-GfK כבר ניהלו בעבר מגעים על מיזוג בין שווים בעסקת מניות, אולם כעת נראה כי GfK מעדיפה לרכוש את TNS במזומן.



הצעת הרכש העוינת שהגישה היום WPP ל-TNS, המשקפת מחיר של כ-260 פני למניה, משקפת פרמיה של 52% על מחיר מניית TNS, בטרם הודיעה האחרונה על ניהול מגעים למיזוג עם TNS. חברת GFK כבר דחתה שלוש הצעות רכש קודמות של WPP במחירי של 230 פני, 242 פני ו-260 פני בשבוע שעבר, בטענה כי ההצעות נמוכות משווייה האמיתי של החברה.



אנליסטים העריכו כי WPP עשויה לשוב ולשפר את הצעת הרכש, עד למחיר של 280-300 פני למניה. "קשה לנחש בשלב זה האם תתפתח מלחמת הצעות רכש בין GfK ל-WPP", העריכו היום אנליסטים בבית ההשקעות קאופתינג (Kaupthing).



מנכ"ל WPP, מרטין סורל, מעוניין למזג את TNS עם חטיבת מחקרי השוק של WPP - קנטר (Kanter) -וליצור בכך את חברת מחקרי השוק, המידע ושירותי הייעוץ הגדולה בעולם. מאז השנה שעברה ביצעה WPP, בהובלת סורל, לא פחות מ-37 רכישות, ובכלל זה רכישת השליטה בחברת הפרסום בסלולר ובאינטרנט הצרפתית קסיוס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully