וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS מזהיר כי תחזיות סיסקו לרבעון הקרוב יהיו נמוכות מהצפוי; המנייה יורדת ב-5% בוול סטריט

נמרוד הלפרן

9.7.2008 / 20:33

זאת עקב האטה בביקוש למוצרי ענקית ציוד רשתות התקשורת בארה"ב ואירופה



תחזית המכירות של , יצרנית ציוד רשתות התקשורת הגדולה בעולם, לרבעון הבא עלולה להיות נמוכה מתחזיות האנליסטים עקב האטה בביקוש למוצריה בארה"ב ובאירופה. כך הזהיר היום אנליסט בנק ההשקעות UBS, ניקוס תאודוסופולוס. מניית סיסקו, אשר ירדה ב-15% מתחילת השנה ועד אתמול, מאבדת היום 5% במסחר בוול סטריט.



סיסקו, המייצרת מתגים ונתבים לתקשורת אינטרנט, עלולה לספק תחזית מכירות לרבעון המסתיים באוקטובר אשר תשקף צמיחה אפסית או ירידה לעומת הרבעון הקודם, העריך תאודוסופולוס. אנליסטים צופים כי הכנסות החברה ברבעון יסתכמו ב-10.4 מיליארד דולר, ואילו תאודוסופולוס מעריך כי ההכנסות יהיו 10.2 מיליארד דולר.



סיסקו, שעיקר הכנסותיה מגיע ממכירת ציוד ללקוחות עסקיים, עלולה להיפגע עקב צמצום הוצאות עסקים על טכנולוגיה על רקע ההאטה בצמיחת הכלכלה. המנכ"ל הוותיק של סיסקו, ג'ון צ'יימברס, אמר אתמול בראיון לרויטרס כי לקוחות סיסקו צופים כי הכלכלה תתאושש בתחילת שנת 2009. זאת, לאחר שבחודש מאי צפה צ'יימברס התאוששות בביקוש עד סוף השנה הנוכחית.



החברה צופה צמיחה של 12%-17% במכירותיה בשנים הקרובות, אולם אנליסטים מעריכים כי היא תרשום גידול של 11% בהכנסותיה בשנת הכספים הבאה של החברה, אשר תסתיים ביולי 2009, לסכום של 43.9 מיליארד דולר. תאודוסופולוס צופה צמיחה של 8.6% במכירות סיסקו בשנה הבאה, ל-42.8 מיליארד דולר.



הוצאות על טכנולוגיית מידע בארה"ב צפויות לצמוח השנה ב-5% לעומת צמיחה של 7% בשנת 2007, העריך בנק ההשקעות גולדמן סאקס בתחילת חודש מאי.



ברבעון הכספים שהסתיים באפריל - רבעון הכספים השלישי של סיסקו - רשמה החברה רווח נקי של 1.8 מיליארד דולר. בניכוי הוצאות חד-פעמיות, רשמה החברה רווח של 2.3 מיליארד דולר - גידול של 9.5% לעומת התקופה המקבילה ב-2007, ויותר מתחזית האנליסטים. בשורת הרווח הנקי רשמה החברה ירידה של 5%, בעקבות הוצאות הקשורות לרכישות שביצעה, אולם בניכוי הוצאות חד-פעמיות, עלתה החברה על תחזיות האנליסטים.



סיסקו רשמה ברבעון מכירות של 9.8 מיליארד דולר - גידול של 10.4% לעומת התקופה המקבילה ב-2007, ויותר מתחזיות האנליסטים למכירות של 9.75 מיליארד דולר.



סיסקו היא אחת הרוכשות הגדולות ביותר בעולם ההיי-טק, עם יותר מ-60 רכישות במהלך שנות ה-90, ו-130 עד היום. החברה ביצעה לפני שנתיים את הרכישה הגדולה ביותר שלה מזה שש שנים - חברת סיינטיפיק אטלנטה, יצרנית ממירי הכבלים הביתיים הגדולה בארה"ב, עבור 6.9 מיליארד דולר.



החברה, אשר רווחיה ומניותיה נהנו מגאות חסרת תקדים בימי בועת האינטרנט, ואשר שווי השוק שלה היה בשלב מסוים הגבוה ביותר בעולם - יותר מ-450 מיליארד דולר - סבלה מהאטה חדה בצמיחה מאז פקיעת בועת מניות הטכנולוגיה. מחיר מנייתה נחתך בשלושה רבעים מאז השיא שרשם בשנת 2000.



סיסקו ידועה כחובבת רכישות של חברות טכנולוגיה ישראליות. עד היום השקיעה החברה מיליארד דולר ברכישת חברות בישראל ובמימון חברות סטארט אפ ישראליות. "נמשיך לפקוח עין על השוק הישראלי לרכישות נוספות בעתיד", אמר מנכ"ל סיסקו, ג'ון צ'יימברס, בעת ביקור בישראל בתחילת השנה. "תעשיית ההיי-טק הישראלית שנייה רק לעמק הסיליקון. עד כה רכשנו 130 חברות בכל העולם, ובישראל רכשנו תשע - יותר מכל מדינה אחרת מחוץ לארה"ב", הוסיף צ'יימברס.



הרומן של סיסקו עם ישראל החל ב-97', כאשר פתחה מרכז בנתניה והחלה את מסע הקניות הישראלי. ב-98' נרכשה קלאס דאטה, שמפתחת תוכנה לניהול חלוקת משימות רשת, תמורת 50 מיליון דולר. ב-2000 נרכשה פנטקום, שעסקה בהעברת מידע על סיבים אופטיים, תמורת 118 מיליון דולר. חברת סיגול סמיקונדקטורס, יצרנית טכנולוגיות סיליקון, נרכשה באותה שנה תמורת 19 מיליון דולר במניות. בשנת 2000 חברת הי-נקס נקנתה תמורת 127 מיליון דולר. הי-נקס עוסקת בגישה למכשירי משיכת מזומנים.



בשנים 2004-2001 האטה סיסקו את מסע הרכש שלה בארץ - בעיקר על רקע התפרצות האינתיפאדה והתפוצצות בועת ההיי-טק. על תקופת היובש היחסי היא פיצתה ב-2004, כאשר רכשה את אינפו-גיר, שעוסקת בגישה לאינטרנט, תמורת 308 מיליון דולר, ואת חברת ריברהד שמתמחה באבטחת רשתות ארגונים, תמורת 39 מיליון דולר. עד הקיץ של אותה שנה, הספיקה סיסקו להצטייד באקטונה החיפאית, שמפתחת טכנולוגיות אחסון, תמורת 100 מיליון דולר, ובפי קיוב, שעושה מדידות תעבורת רשת, תמורת 200 מיליון דולר.



ב-2005 עשתה סיסקו את רכישתה האחרונה בישראל עד כה, כאשר שיר נטוורקס, העוסקת בנטרול תקלות רשת, נרכשה תמורת 97 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully