וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיץ' שוקלת הורדת דירוג האשראי של בנק ההשקעות מריל לינץ'; המניה צונחת ביותר מ-8% בוול סטריט

נמרוד הלפרן

9.7.2008 / 22:42

הערכות: הבנק ירשום הפסד רבעוני רביעי ברציפות ויאלץ לגייס 5 מיליארד דולר נוספים

"ההחלטה לגבי דירוג הבנק נובעת בין השאר מדעיכת הציפיות כי עסקי האג"ח, המט"ח והסחורות של מריל יצליחו לשמור על רמת רווחיות בטווח הקרוב", נאמר בהודעת פיץ'. חברת דירוג האשראי צופה כי מריל לינץ' ירשום הפסד ברבעון השני של השנה בעקבות מחיקות הקשורות להשקעות באג"ח מגובות משכנתאות, בחברות ביטוח אג"ח ובשוק ה-CDO.



חברת דירוג אשראי אחרת, סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידה בחודש שעבר את דירוג האשראי של מריל לינץ', והעריכה כי הבנק ייאלץ לרשום הפסדים נוספים ועוד מחיקות, מעבר למחיקות של 37 מיליארד דולר שכבר ביצע.



מריל עשוי להחליט כמה הון יגייס באמצעות מכירת נכסים - בהם החזקותיו בחברת ניהול הקרנות בלאקרוק (סימול BLK) ובסוכנות הידיעות בלומברג - על בסיס היקף ההפסדים שירשום ברבעון השני. כך אמר היום גורם המקורב לבנק לסוכנות הידיעות רויטרס.



לדבריו, במקרה שיתממשו תחזיות האנליסטים כי הבנק ירשום ברבעון מחיקות של עד 6 מיליארד דולר, יאלץ מריל לגייס כ-5 מיליארד דולר. שווי החזקות הבנק בבלומברג (20%) מוערך ב-6-5 מיליארד דולר, העריך בחודש שעבר מנכ"ל מריל לינץ', ג'ון תיין. שווי החזקות מריל לינץ' בבלאקרוק (49.8%) במחיר המניה הנוכחי מגיע לכ-5 מיליארד דולר.



אנליסטית בית ההשקעות אופנהיימר, מרדית ויטני, הורידה בשבוע שעבר את תחזית הרווח לרבעון השני של מריל לינץ', על רקע ציפיות כי הבנק ירשום מחיקות נוספות בסך 5.8 מיליארד דולר, בהן מחיקות בסך 2.5 מיליארד דולר הקשורות לאובדן דירוג האשראי הגבוה של חברות ביטוח האג"ח הגדולות בארה"ב.



ויטני חתכה את תחזית הרווח הרבעוני לבנק מרווח של 20 סנט למניה להפסד של 4.21 דולר למניה. כמו כן הורידה את תחזית הרווח לשנת 2008 כולה, וצופה כי הבנק ירשום הפסד של 5.37 דולר למניה, לעומת תחזית קודמת להפסד של 45 סנט למניה. ב-2009 צופה וויטני שהבנק ירשום רווח של 2.85 דולר למניה, לעומת תחזית קודמת לרווח של 4.05 דולר למניה.



"לאור הקשיים העומדים בפני מריל לינץ במכירת נכסים ולקראת צעדי הארגון מחדש הצפויים, אנו מעריכים כי מחיר מניית מריל לינץ' יקר", כתבה ויטני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully