וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השטר הירוק נחלש אמש מול מרבית המטבעות העיקריים

10.7.2008 / 7:50

השטר הירוק נחלש אמש מול מרבית המטבעות העיקריים ביום שלא התאפיין בנתונים כלכליים משמעותיים על הכלכלה הגדולה בעולם. מול האירו נחלש הדולר ב 0.4% מול הפאונד נחלש השטר הירוק ב0.6% ומול הדולר הקנדי הוא נחלש ב שיעור של 0.9%. היום אמורים להתפרסם נתוני האבטלה השבועיים ויו"ר הפד, בן ברננקי אמור לשאת דברים.


מחיר הנפט עלה אמש לשער של 137.5 דולר לחבית לאור דו"ח המלאים שפורסם אמש אשר הצביע על ירידה חדה מהתחזיות המוקדמות. מחירי הנפט שאבו את כוחם אמש לא רק מדו"ח המלאים אלא גם מהפגנת הכוח של איראן אשר שבה לאיים כי כל פעולה נגדה תאלץ אותה להגיב בחריפות.

EUR

האירו התחזק אמש מול השטר הירוק. נתונים לא מעודדים מכלכלת גוש האירו לא הצליחו להחליש את המטבע המקומי ביום כה חלש של המטבע האמריקני. הצמיחה ב-15 מדינות מרחב האירו התאוששה פחות מהצפוי ברבעון הראשון של 2008. טרישה נאם אמש בפני הפרלמנט והזהיר מפני חוסר הוודאות באשר לתחזית הצמיחה הכלכלית, בעיקר לנוכח התנודתיות הנמשכת במחיר הנפט והמזון. גם נתוני התמ"ג שפורסמו אמש לא נשאו בשורות מעודדות כאשר הצביעו על תוצאות נמוכות מהערכות המוקדמות. ואולם כל אלה לא החלישו את המטבע האירופאי שביצע נסיקה כלפי מעלה לאחר יומיים של היחלשות אל מול השטר הירוק. מחר אמור להתפרסם נתון ייצור תעשייתי בצרפת וטרישה שוב אמור לשאת דברים.

GBP

האנגלי התחזק גם הוא אתמול מול המטבע האמריקני. המשק האנגלי ממשיך לנפק לנו נתונים לא מעודדים המעידים על ההאטה החריפה שקיימת בשוק המקומי. אמש היו אלה נתוני מדד אמון הצרכנים ומאזן הסחר אשר התפרסמו מתחת להערכות האנליסטים. היום אמור הבנק המרכזי בבריטניה להכריז על גובה הריבית . מרבית הערכות מדברות על הותרתה ברמה של 5%. הנתונים המאכזבים שפורסמו בעת האחרונה באנגליה אינם מאפשרים לחברי הבנק להצביע על העלאת הריבית במדינה שכן הצמיחה עשויה להיפגע עוד יותר. עוד היום אמור להתפרסם מדד מחירי הבתים של HALIFAX.

JPY

היאן היפני התחזק אמש מול השטר הירוק. חזרת החששות לשווקים הפיננסים גורמות למרבית הסוחרים להעדיף השקעה במטבעות שנושאים ריבית נמוכה אשר נחשבים להגנתיים. היאן בעל הריבית הנמוכה ביותר בעולם מועדף במצבים כאלו ונקנה בצורה מסיבית אמש. נתונים מעודדים שפורסמו אמש על הכלכלה היפאנית תרמו אף הם לרוח הגבית של המטבע הנ"ל. הזמנות מכונות שפורסם יצא גבוה מהערכה המוקדמת והוסיף כאמור להתחזקותו של היאן. היום אמורים להתפרסם נתוני מדד המחירים לצרכן בחישוב שנתי ונתון החשבון השוטף של המשק היפאני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ILS

השקל התחזק אמש מול השטר הירוק בשיעור חד של כ 1.50% לשפל של 11.5 שנים. מול האירו התחזק המטבע המקומי בכ-1.20%. מתחילת השנה איבד הדולר כ 15.5% מול השקל. האירו לעומתו איבד "רק" 7.5% מול השקל המקומי. חולשתו של הדולר מול שאר המטבעות העיקריים לא פסחה גם על השוק המקומי. התגברות הערכות כי בנק ישראל יאלץ להעלות את הריבית נוכח האינפלציה הגואה במדינה סיפקו אף הן סיבות למכירתו של השטר הירוק אל מול המטבע המקומי. החדשות על ניסוי בשיגור הטיל האיראני גרמו אף הן לצניחתו של המטבע האמריקני. השער היציג ננעל אמש על 3.2300.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully