וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: האמריקאים נאמנים למותגים

שחר רן

10.7.2008 / 8:17

כך עולה ממחקרה של חברת BBDO שביקשה למפות את דפוסי ההתנהגות הקבועים של בני האדם

החוקרים, שבחנו 5,000 איש מ-25 מדינות, הגיעו למסקנות מפתיעות: בני-האדם בכל העולם חיים על-פי חמישה ריטואלים החוזרים על עצמם בכל יום: הכנות בוקר, ארוחה, התגנדרות (Sexing up), פולחן ערב ("חזרה למחנה") ונעילת היום.



כל אחד מהריטואלים מורכב מכמה שלבים קבועים, שנועדו לשרת את מטרתו. טקס הבוקר, למשל, מכונה על-ידי החוקרים "הכנה לקרב" (להתמודדות עם היום) וכולל 7.1 פעולות בממוצע, המתבצעות במשך כשעה. 74% מהאנשים אוכלים ארוחת בוקר, 54% בודקים את האי-מייל לפני היציאה ו-74% אף קופצים למקלחת. רק 47% מהנשים מתאפרות לפני היציאה מן הבית. הסינים, אגב, יכעסו מאוד אם יופרע טקס הבוקר שלהם: 96% מהם מקיימים אותו בקפידה.



טקס הערב, לעומת זאת, נמתח על-פני כארבע שעות. הוא מתחיל בהחלפת בגדים, נמשך במקלחת ומסתיים מול הטלוויזיה (66%). שליש מהאוכלוסייה מבלה מול האינטרנט, ו-20% קוראים עיתון.







המחקר אף בדק את מידת הנאמנות של צרכנים למוצרים. האמריקאים, הסתבר, משתמשים באותם מוצרים בכל בוקר, אך מפגינים גמישות יחסית בכל הנוגע למוצרים שבהם הם משתמשים בשעות הלילה. הרוסים לא אוהבים שגרה - רק כמחצית משתמשים באותם מוצרים לפני שהם הולכים לישון.



בעקבות המחקר, ביקשו במשרד הפרסום גיתם BBDO לאבחן את הריטואלים המקומיים. בין השאר, התברר כי הישראלים מקפידים לקיים את טקס הבוקר בדיוק כמו במדינות אחרות - אך עושים זאת בזריזות גדולה יותר: 40 דקות בממוצע. את הערב נוהגים הישראלים להעביר באכילה או שתייה (80%), בשיחה עם בני המשפחה (76%), ברחצה (74%) ובצפייה בטלוויזיה או האזנה לרדיו (72%).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully