וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי קרקע בגוש הגדול: לזרז מינוי מנהלים חדשים

עמית בן-ארויה

10.7.2008 / 8:53

בית משפט השלום בתל אביב יכריע בדבר חלקם של המנהלים היוצאים בשכר הטרחה העתידי



שתי שאלות מטרידות בימים אלה את העוסקים בחלוקת הקרקעות של הגוש הגדול בתל אביב: האחת, מי יהיו המנהלים המיוחדים החדשים, והשנייה, מה יהיה שכר הטרחה של המנהלים היוצאים בגין האזור המערבי שלגביו הסתיימה חלק מעבודת ההפשרה.



במשך השנים הופשרה הקרקע בצד המזרחי של הגוש, ולפי הערכות שונות, כל מנהל שילשל לכיסו 12-15 מיליון דולר. בתחילת 2008 הודיעו עורכי הדין ברוך גרוס, פרופ' יובל נאמן ואייבי נאמן על פרישה מניהול הגוש לאחר 33 שנה.



מטרת המנהלים היא שבית המשפט יפסוק להם אחוז גבוה ככל האפשר מתוך שכר הטרחה הכללי שכבר נקבע - 8% מסך הקרקעות שיופשרו.



מבטיחים המנהלים בבקשה כי לאחר קביעת השכר, יעמידו את הידע שצברו במשך השנים ויציגו תוכנית לקביעת מנגנון לחילופי המנהלים, "לרבות הצעות קונקרטיות לחילופים", כפי שנכתב בבקשה ממאי; אז דרשו המנהלים ששכר הטרחה בנוגע לשטח המערבי ייקבע לפי ההנחה שכבר סיימו יותר ממחצית מהעבודה לקראת הפשרת השטח למגורים.



כמה מהמעורבים בתיק סבורים כי הקדמת הטיפול בשכר הטרחה ייצור מצב בעייתי: לעורכי הדין המייצגים את בעלי החלקות ומעוניינים להתמנות למנהלים המיוחדים - מיכאל שפטלר, דורון כוכבי ועמי בן יעקב - יהיה אינטרס ברור לתמוך בהצעת שכר הטרחה של המנהלים היוצאים, כדי שאלה ימליצו עליהם כיורשיהם. גרוס מסר בתגובה: "מי שטוען טענה כזאת, לא ראוי להתמנות למנהל הגוש".



בפנייתם הציעו המנהלים כי בית המשפט ישמע את דעתו של כל מי שהיה מעורב בעבר בבקשות למינוי מנהלים וניתן להוסיף גם את בעלי הזכויות שגילו מעורבות בשנים האחרונות בענייני הגוש. השופטת מיכל רובינשטיין קבעה דיון בנושא לתחילת ספטמבר.



לפני ימים אחדים שיגר שפטלר תגובה לבית המשפט, שבה הציע שתפורסם הודעה בעיתונות שכל בעל זכויות יהיה זכאי לקבל במשרד המנהלים עותק מהבקשה ולהגיב עליה במסגרת הזמן שבית המשפט יקצה. במקביל שיגר כוכבי בקשה דחופה להקדמת הדיון. כוכבי הוסיף כי תקופת המעבר הממושכת יוצרת "קיפאון של תהליכי הפיתוח והתכנון של החלק המערבי של הגוש הגדול". כוכבי מבקש מבית המשפט לקיים ישיבת תזכורת, שבה ינכחו מספר מצומצם של עורכי דין המעורבים בהליך, כדי ללבן אפשרויות שונות ודרכים שונות לצורך מינוי מנהלים חלופיים.



עורך הדין נאמן שוהה בחו"ל ולא ניתן היה להשיג את תגובתו. גרוס מסר בתגובה: "צריך לקבוע קנה מידה שעל פיו ייעשו מינויים. כל דבר שאנו נגיד אז יגידו שזה קשור לשכר טרחה". גרוס הבהיר כי, לטעמו, כיום אין צורך בשישה מנהלים, כפי שמונו בתחילת הדרך.



(ת.א 28397/72, המ 130248, בשא 62902)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully