וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר הבנק הפדרלי לשעבר ויליאם פול: פאני מיי ופרדי מאק הגיעו למצב של חדלות פירעון

סוכנויות הידיעות

10.7.2008 / 9:52

פול: הממשל האמריקאי ייאלץ לחלץ את חברות המשכנתאות - פאני מיי ופרדי מאק - מפשיטת רגל

בראיון לבלומברג, אמר פול כי הממשל האמריקאי ככל הנראה ייאלץ לחלץ את פאני מיי ואת פרדי מאק מקשיי הנזילות שאליהם נקלעו. חובותיה של פרדי מאק, אמר פול, עלו ברבעון הראשון של 2008 ב-5.2 מיליארד דולר על שווי נכסיה, דבר ההופך אותה בפועל לחדלת פירעון. השווי ההוגן של נכסי פאני מיי, אמר פול, נפל ב-66% ל-12.2 מיליארד דולר, ועשוי להיות שלילי ברבעון הבא.



"על הקונגרס להכיר בכך שהחברות האלה חדלות פירעון, ושכאשר הוא מתיר להן להמשיך להתקיים הוא מפלה אותן לטובה, על חשבון משלמי המסים", אמר פול, שפרש מתפקידו בבנק הפדרלי בחודש מארס. מניית פאני מיי נפלה אמש ב-13% לשפל של 14 שנים, ומניית פרדי מאק קרסה ב-24% בעקבות חששות הנוגעים לקשיי הנזילות של שתי ענקיות המשכנתאות הממשלתיות.



פאני מיי רשמה הפסד של 2.51 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2008 - ההפסד הרבעוני השלישי ברציפות של חברת המשכנתאות הממשלתית הגדולה בארה"ב. החברה הודיעה מיד לאחר הדיווח כי תגייס 6 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח. פרדי מאק דיווחה גם היא על הפסד של 151 מיליון דולר ברבעון הראשון והודיעה על כוונתה לגייס 5.5 מיליארד דולר באמצעות הנפקת מניות.

שתי החברות לא עסקו כמעט בתחום המשכנתאות ללווים בעייתיים (משכנתאות סאבפריים), אך נפגעו בכל זאת מהמשבר בשוק בעקבות הירידה במחירי הבתים והריבוי במספר העיקולים, שהתפשט גם למשכנתאות הנחשבות לאיכותיות יותר.



חברי הקונגרס צפויים לשאול היום את יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, ואת שר האוצר האמריקאי הנרי פולסון בנוגע למצבן הפיננסי של שתי החברות במהלך עדותם של השניים מול בית הנבחרים האמריקאי. בניסיון להחיות את שוק המשכנתאות הקורס בארה"ב הסיר הקונגרס בחודשים האחרונים מגבלות שהוטלו על פרדי מאק ופאני מיי והתיר להן לרכוש יותר משכנתאות, במטרה להזניק את הביקוש ולבלום את המשבר המתמשך.



אנליסטים של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס העריכו ביום שני כי פרדי מאק ופאני מיי, יאלצו לגייס סכום כולל של עד 75 מיליארד דולר כדי לחזק את מאזניהן הכספיים. שתי החברות, שרשמו הפסדים כבדים בעקבות המשבר בשוק המשכנתאות האמריקאי וקריסתו של שוק משכנתאות הסאבפריים, ייאלצו לגייס עשרות מיליארדי דולרים כדי לחזק את המאזנים הכספיים, ציינו האנליסטים. לפי תחזית ליהמן ברדרס, פאני מיי תיאלץ לגייס 46 מיליארד דולר, ופרדי מאק תיאלץ לגייס 29 מיליארד דולר


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully