וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר אמש - 3.215 שקל; עיני המשקיעים נשואות לארה"ב שם ינאם היום ברננקי

TheMarker

10.7.2008 / 10:03

כוננות איראן מגבירה את המתיחות במזה"ת ומורידה את הדולר בעולם; מספר ארועים חשובים היום בעולם



השטר הירוק השיל כוחו ביום רביעי אל מול המטבעות העיקריים, זאת לאחר הידיעות כי איראן ירתה 9 טילי ניסוי והתוצאה לא איחרה לבוא. הנפילות במחירי הנפט נבלמו, שוק המניות בוול סטריט רשם ירידות חדות. המטבע האמריקאי נסחר סביב הרמות של 1.5745 אל מול ה, סביב הרמות של 1.9835 אל מול ה וסביב הרמות של 106.7 אל מול ה בשעה 21:50 (GMT).



האפשרות לתקיפת הקונסוליה של ארה"ב באיסטנבול טורקיה הוסיפה גם לסנטימנט השלילי הגלובלי בהתייחס לשטר הירוק ודחפה משקיעים לחפש מפלט בטוח במטבעות כגון הין היפאני והפרנק השוויצרי.



בנוסף, הלחץ למכירות ה הגיע מהתגברות הדאגות למחיקות נוספות של תאגידי פיננסים בשל משבר שוק האשראי ובתים בארה"ב.



עקב המתיחות בזירה הגלובלית, המשקיעים התעלמו מנתונים חלשים בגוש היורו ובבריטניה, כאשר העודף במאזן הסחר בגרמניה ירד ל 14.4 מיליארד יורו - ירידה של 4.4 מיליארד מהקריאה הקודמת ובבריטניה גדל גרעון הסחר לרמה של 7.5 מיליארד שטרלינג כשציפיות השוק עמדו על רמה שלילית של 7.4 מיליארד שטרלינג.



היום יתמקדו המשקיעים במספר נתונים בעלי חשיבות רבה: הכרזת הריבית לטווח קצר של הבנק המרכזי הבריטי בשעה 11:00 (GMT). בארה"ב ההתמקדות תהיה אל עבר נתוני תביעות מחוסרי עבודה בשעה 12:30 (GMT) ועדותו של נגיד הפדרל רזרב, בן ברננקי, ביחד עם שר האוצר, פולסון, בכל הנוגע לרגולציות בשוק הפיננסי בשעה 14:00 (GMT) בוושינגטון.



דולר/שקל:



המטבע הישראלי רשם עליות של 1.1% כנגד הדולר אמש, וסגר עליה רצופה של 3 שבועות אשר החזירו את השקל לרמות שיא של 11.5 שנים.
שערו היציג של השקל נקבע ביום רביעי על רמה של 3.23 לדולר, התחזקות משמעותית בהשוואה לשערו היציג אשר עמד על רמה של 3.266 יום קודם לכן. המטבע המקומי המשיך להפגין עוצמה על אף המתיחות עם איראן. ההחלשות הגלובלית של הדולר ביחד עם הערכות כי הבנק המרכזי ובראשו הנגיד, סטנלי פישר, צפוי להעלות את הריבית בפעם השלישית ברציפות ב-28 ליולי בכדי לבלום את האינפלציה עשויים למשוך את הצמד דולר/שקל לירידות נוספות אף עד לרמות של 3.155.
אמש סגר השקל סביב הרמות של 3.215 אל מול הדולר במסחר הבין-בנקאי.



נפט:



החוזה העתידי על הנפט סוגר בעלייה של סנט. הדאגות לעליה בביקושים בלמו את הירידות החדות, זאת על רקע המתיחות במזה"ת על רקע שליחת 9 טילי ניסוי באיראן.
אמש פורסמו מלאי הנפט בארה"ב אשר ירדו לרמה שלילית של 5.9 מיליון חביות - הרבה מעל ציפיות השוק אשר הסתכמו בירידה שלילית של 1.8 מיליון חביות. עם הפרסום על המחיר הנפט מעל הרמות של 138.2 דולר לחבית אך במהרה התייצבו המחירים והנפט סגר את יום המסחר אמש סביב הרמות של 135.75 דולר לחבית.
הדו"ח אומם צריך לדחוף לעליות חדות אך החדשות ברקע גברו על נתוני המלאים. רמת התמיכה הבאה עומדת כעת סביב 133 דולר לחבית.



זהב:



החוזה העתידי על הזהב רשם עליות אמש כאשר הידיעות מאיראן של ירי טילי ניסוי משכה משקיעים רבים למפלט בטוח. המתכת היקרה מרוויחה ישירות מהמתיחות הגיאופוליטית. כמו כן , העליות של היורו כנגד הדולר תמכו בהתחזקות הזהב. יחד עם זאת המתכת היקרה פתחה את השבוע בירידה של 2% על רקע הירידות החדות של מחירי הנפט. מחיר הזהב צפוי לנוע בין הרמות של 915 ל-935 דולר לאונקיה, פריצה של אחת הרמות תיתן אינדיקציה מהותית לכיוון המתכת הצהובה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully