וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק לא משלם חוב בסך 9 מיליון דולר

יובל מעוז

10.7.2008 / 10:20

חברת גמול הודיעה כי חברת אמריס שבבעלותו של המיליארדר לא שילמה לה חוב וכעת היא שוקלת האמצעים למיצוי זכויותיה בחוב

ימים ספורים בלבד לאחר שהודיע ארקדי גאידמק על ארגון מחדש של החברות הציבוריות שבשליטתו לחברת אמריס - שתרכז את פעילות חברות אוסיף (-1.57% , 4385.0), בית ההשקעות גילאון (-0.31% , 65.0) וויליפוד (-0.99% , 1100.0) – הודיעה היום חברת גמול (0.0% , 550.7) כי אמריס לא שילמה לה חוב של 8.8 מיליון דולר, וכעת היא שוקלת האמצעים למיצוי זכויותיה בחוב. עוד הודיעה אמריס, כי התקבלה הצעה מאמריס להסדר פריסת התשלומים להסדרת חובה לחברה ומתן בטוחות נוספות להבטחת התשלומים.

אמריס, המוחזקת ב-75% על ידי גאידמק, היתה אמורה לשלם את החוב עד ה-30 ביוני, כאשר איחור של שבעה ימים בתשלום לא היה מוגדר כהפרה של ההסכם בין הצדדים. עד ה-8 ביולי שילמה אמריס לגמול סכום של 500 אלף דולר בלבד מתוך הסכום.

מקורבים לאמריס אמרו היום כי "גמול ביצעה מעשה שאינו מקובל בקודים העסקיים וניצלה תקופה רגישה כדי להפעיל לחץ תוך ניצול התקשורת, בזמן שבו יושבים איתה להגיע להסדר בעניין התשלום האומר. אנו מקווים שגמול לא עושה זאת עם עמיתי ם עסקיים אחרים".

גמול מציינת בהודעתה כי הבטוחות לגביית החוב של אמריס הם שעבודים על זכויות של אמריס בארבע חברות בארה"ב המחזיקות בנכסים במדינת סירקיוס בארה"ב. כמו כן, ניתנו לחברה שטרי חוב בסכום מצטבר של 15 מיליון דולר מאמריס, יו"ר החברה לוי קושניר, ישראל סורין שוחט ומר צ'ינרי בלרם, המחזיק ב-12.5% באמריס.

במאי 2006 נחתם הסכם בין גמול לקושניר, מבעלי אמריס (12.5%), לפיו מכרה גמול לקושניר את מלוא החזקותיה של גמול בפטרו גרופ (51%) תמורת 27 מיליון דולר.

את אמונו של השוק במצבה של אמריס ניתן להבין מהתשואות בהן נסחרות איגרות החוב של החברה. איגרות החוב נושאות תשואה של 52.9%, המשקפת אמון נמוך של המשקיעים בדבר יכולת החברה להסדיר את חובה למשקיעים. מתחילת השנה צנח מחיר האיגרת ב-53.2%.

מאמריס נמסר: "החברה הגישה הבוקר לגמול הצעה לשתלום מוסדר להסדר תשלום בגין החוב. אנו מקווים שהעניין ייפתר ברוח טובה".

לפי פרסומים קודמים, לאחר שיושלם תהליך איחוד החברות של גאידמק לתוך אמריס, צפוי המאזן המצרפי של אמריס להסתכם ב-5.5 מיליארד שקל, וההון העצמי המצרפי של החברות (לצורך המיזוג) יהיה 650 מיליון שקל. השלמת השלב הראשון של הארגון מחדש כפופה להסכמות של הבנקים הממנים וגורמים נוספים המעורבים בכך. לצורך רכישת החברות נטל גאידמק הלוואות בנקאיות, כששווי השוק של המניות האלו משועבדות כבטחונות בגין ההלוואות. בשנה האחרונה צנח שווי השוק של המניות הללו בכ-700 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • גאידמק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully