וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספין של אדלר חומסקי

נתן שבע

10.7.2008 / 10:28

מוחקים את משרד הפרסום מהבורסה בפרמיה של 60%. היום עומד שווי המשרד על 145 מיליון שקל - נפילה של 45% מאז נובמבר

שמונה חודשים לאחר שהתרחשה ההנפקה של משרד הפרסום אדלר חומסקי מתכננים בעלי השליטה, ראובן אדלר ואייל חומסקי, למחוק את המניה מהמסחר בבורסה. היום פורסמה הצעת רכש מלאה לרכישת המניות שנסחרות בבורסה לפי מחיר של 19.8 שקלים למניה - 60% מעל מחיר המניה בשוק, ולפי שווי של 238 מיליון שקל. עלות הצעת הרכש עבור בעלי מניות המשרד עומדת על 38.1 מיליון שקל.

בנובמבר שנה שעברה גייס המשרד, שהפך להיות משרד הפרסום הראשון בבורסה, 45 מיליון שקל במניות. הגיוס התבצע לפי שווי של 270 מיליון שקל, כך שהיום מבקשים אדלר וחמוסקי למחוק את משרד הפרסום מהמסחר לפי שווי הנמוך בכ-16% משוויו בעת ההנפקה.

חומסקי ואדלר מחזיקים ב-68% מהמשרד, ובכירים נוספים במשרד הפרסום מחזיקים עוד 15% אשר מצטרפים אל המציעים בהצעת הרכש (כלומר לא ימכרו את מניותיהם). ההנפקה בשעתה הפכה חלק מהשכירים במשרד למילונרים על הנייר. כך אוריאל לברון, שמשמש כמנהל אסרטגי של החברה, מחזיק בכ-6% ממניות המשרד, ששוות היום כ-7.3 מיליון שקל. אבשלום ברצוולף ,אחראי על חברות בנות ופיתוח עסקי, מחזיק ב-2.29% מהמניות השוות כ-3.3 מיליון שקל. מכירת כל המניות שהונפקו חזרה למשקיעים היא תוצאה של סיטואציה בה ערך המנייה נמוך, ונראה כי מבחינת אדלר-חומסקי זהו הטיימינג הנכון למהלך.

מאז הנפקת המניות הן ידעו בעיקר ירידות, כאשר היום עומד שווי המשרד על 145 מיליון שקל - נפילה של 45% מאז נובמבר. הנפילה בערך המניות התרחשה לצד הנפילות בכל מניות היתר, כאשר במקביל דווקא חל שיפור בתוצאות החברה. הכנסותיה של החברה ב-2007 עלו ב-13% ל-68.5 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה טיפס ב-11%. גם הרבעון הראשון של השנה נפתח טוב עם עלייה של 38% בהכנסות ל-33 מיליון שקל, והרווח הנקי טיפס ב-52% ל-7.6 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully