וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית האנרגיה הצרפתית טוטאל נסוגה מפרויקט פיתוח באיראן: "הסיכון הפוליטי גבוה מדי"

סוכנויות הידיעות

10.7.2008 / 11:31

ההודעה על הפסקת פעילותה של טוטאל באיראן הגיעה יום לאחר שיגור ניסיוני של טיל בליסטי מסוג שיהאב 3

לפי הסכם שעליו חתמה ב-2006, הייתה טוטאל אמורה לפתח את שדה הגז הענק דרום פארס, עבור איראן. בראיון לעיתון "פייננשל טיימס", הודיע מנכ"ל החברה, כריסטוף דה מרג'רי, כי החברה תפסיק את פעילותה באיראן והוסיף כי "כיום השקעה באיראן כרורכה ביותר מדי סיכון פוליטי מצדנו. אנשים יגידו 'טוטאל תעשה הכל בשביל כסף'".



בספטמבר האחרון הודיעה איראן כי היא תהיה מוכנה להמשיך בפרויקט פיתוח השדה גם באמצעות חברות איראניות בלבד, במידה שטוטאל תחליט להיכנע ללחצים הפוליטיים אשר הופעלו עליה כדי שתיסוג מהעסקה, אולם אנליסטים טוענים כי עזיבתה של טוטאל מהווה מכה קשה לתעשיית האנרגיה האיראנית.



טוטאל הייתה חברת האנרגיה המערבית האחרונה שהביעה מוכנות להשקיע באיראן. טוטאל היא גם אחת מהחברות היחידות בעולם המחזיקות בטכנולוגיה הדרושה כדי לפתח את שדות הגז העצומים, אך הלא מפותחים, שבמדינה. עם עזיבתה של טוטאל, איראן אינה צפויה להגדיל את יצוא הגז שלה לפחות עד סוף העשור הבא, לדברי מומחים.



ההודעה על הפסקת פעילותה של טוטאל באיראן הגיעה יום לאחר שמשמרות המהפכה של הרפובליקה המוסלמית ביצעה שיגור ניסיוני של טיל בליסטי מסוג שיהאב 3, המסוגל להגיע לישראל. הטיל הבליסטי, בעל טווח של 2,000 קילומטרים, מסוגל לשאת ראש חץ במשקל טון ושוגר במסגרת תרגיל צבאי גדול שעורכת איראן במפרץ הפרסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully