וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופע האימים של דוד ארצי: "על הממשלה ובנק ישראל לצאת לחופשה ולתת לתעשיינים לנהל את המשק"

אורה קורן

10.7.2008 / 12:04

יו"ר מכון היצוא הציע לבנק ישראל נסיעת השתלמות למדינות בעולם כדי ללמוד דרך התמודדותן עם פיחות הדולר



"לא נעבור יותר לסדר היום, בשבועות הקרובים נעשה מעשה. לא אתן להרוס את המשק הנפלא הזה", אמר היום דוד ארצי, יו"ר מכון היצוא באסיפה השנתית של המכון. "אני לא חושב שאחריותי כלפי אלפי יצואנים פחותה מאחריות הנגיד. לי יש פחות כיבודים, אבל האחריות לא פחותה. זה סקנדל, שערוריה", הוסיף.



ארצי, שהרעים בקולו ונופף בידיו הוסיף, כי "אין לילה שראשי התעשיות הגדולות לא מצלצלים אלי ואומרים שצריך ליפול דבר. אולי עופר עיני ישבית את המשק ואז פתאום כולם ייבהלו. לזה צריך להגיע? אמרתי לממשלה ולבנק ישראל - צאו לחופשה שישה חודשים, ונעתיק את ההצלחה שלנו בתעשייה לכל המשק", אמר.



ארצי הציע לבנק ישראל ללמוד ממדינות אחרות את דרך התמודדותן עם פיחות הדולר: "תראו באוסטרליה ניו זילנד וברזיל מה קורה. יש שמונה מדינות שחוות אותו משבר עולמי, ובעזרת תבונה יודעות לתמרן. הנגיד הדרום קוריאני לא אומר מתי הוא קונה דולרים הוא נותן 'מכה'. אי אפשר יותר לתת לבנק ישראל לשבת ולומר 'אינפלציה'. אני מציע לממן לבכירי בנק ישראל נסיעת השתלמות במשקים שמניתי, שם ילמדו מה לעשות. חוסר השינה שיש לי בשבועות האחרונים לא מרפה ממני - אין יום שאני לא מקבל עשרות טלפונים מהיצואנים הכי גדולים והכי חזקים".



עוד הוסיף ארצי: "בשלב הזה קל יחסית לפעול לצמצום נזקי המשבר. זו העת לעשות ומייד - אחרת המשק ייכנס לנסיגה ללא שליטה, וגם אז אנחנו נשלם את המחיר ויגידו שזה קרה כי יש משק עולמי. אנחנו שסחבנו את המשק לצמיחה חריגה, שכל העולם רוצה ללמוד מאיתנו, לא יכולים להשפיע על ההנהגה הכלכלית במדינה ובנק ישראל. לכן יש לנו הצעה - צאו לחופשה ואנחנו ננהל במקומכם ונצליח לתקן", סיכם ארצי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully