וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחה בהפרעה: יו"ר ויאקום ו-CBS סאמר רדסטון נישל את בתו מירושת האימפריה המשפחתית

סוכנויות הידיעות

10.7.2008 / 12:32

בראיון ל-CNBC, אמר רדסטון כי ירכוש את הנתח של בתו ב-CBS ובויאקום; דוברת מטעם הבת: הדברים אינם נכונים



סאמר רדסטון, יו"ר ובעל המניות העיקרי של ענקית המדיה ורשת הטלוויזיה האמריקאית CBS, נישל את בתו מירושת האימפריה המשפחתית, על רקע סכסוך מתמשך בין השניים. בראיון שהעניק לערוץ חדשות הפיננסים CNBC וישודר היום, אמר רדסטון כי בתו שארי אינה צפויה עוד לרשת את ניהול החברה אחרי מותו, וכי היא תעזוב את הדירקטוריונים של שתי החברות, בהתאם להסכם שהושג עמה. בתשובה לשאלתו של כתב CNBC דיוויד פאבר, "האם היא תירש אותך?", ענה רדסטון "לא".



"הסיבה שהיא לא תירש אותי היא לא שאין לה את היכולת לעשות זאת, אך הבהרתי כי לדעתי ניהול טוב מצריך שהדירקטוריונים יחליטו בעצם מי יירש אותי. אבל אני לא מודאג מהעניין, משום שזה הולך לקרות רק בעוד 20-30 שנים", אמר רדסטון.



דוברת מטעם של שארי רדסטון הכחישה את תוכן הדברים, ואמרה כי "אין כל הסכם סופי" בנוגע להמשך עבודתה של רדסטון ב-CBS או בויאקום. כתוצאה מכך, אמרה הדוברת, "יש להטיל ספק בכל דבר שהוא אמר במסגרת הראיון". הדוברת אישרה כי רדסטון ובתו אכן מנהלים משא ומתן, אך ציינה כי המגעים מלווים בהסכם סודיות.



לטענת רדסטון, הושג הסכם עקרוני לפיו הוא ירכוש את חלקה של בתו ב-CBS ובויאקום, בעלת MTV. בתמורה לנתח של בתו בשתי החברות, לדבריו, צפויה שארי לקבל נתח שליטה בחברת אולמות הקולנוע נשיונל אמיוזמנטס, שבה היא משמשת כנשיאה.



חברת האחזקה המשפחתית, נשיונל אמיוזמנטס, כוללת את הנתח של משפחת רדסטון ב-CBS ובויאקום, בנוסף לרשת אולמות הקולנוע, הכוללת 1,500 קולנועים. רדסטון האב, בן 85, שולט ב-80% מנשיונל אמיומנטס, בעוד שבתו בת ה-54 שולטת ב-20% הנותרים. נשיונל שולטת ב-79% מזכויות ההצבעה בויאקום וב-76% מזכויות ההצבעה ב-CBS, ומחזיקה בנתח של 11% ממניותיה של כל אחת מהחברות.



בתמורה לקבלת השליטה ברשת בתי הקולנוע, תיאלץ שארי רדסטון לעזוב את מועצות המנהלים של CBC וויאקום, ובכך לוותר על כל סיכוי לרשת את אימפריית התקשורת של אביה. "אני באמת ובתמים עושה זאת לטובת שארי. היא עשתה עבודה נהדרת בניהול ובתפעול הרשת", אמר רדסטון האב.



הסכסוך בין רדסטון לבין בתו הוא האחרון בשורה של סכסוכים פומביים שניהל רדסטון עם בכירים ב-CBS וויאקום, עם שחקני קולנוע וטלוויזיה ואפילו עם בני משפחתו. ב-2006 תבע בנו של רדסטון, ברנט, מבית המשפט לשחרר את הכספים בקרן הנאמנות המשפחתית. רדסטון הגיע לפשרה שבמסגרתה רכש את החלק של בנו בירושה, ונותר עם נתח של 20% בקרן, ששוויו מוערך ב-1.6 מיליארד דולרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully